Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

29 Januari 2014 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal,

bedankt voor de berichtjes.

De afgelopen dagen hebben we Vientiane en de omgeving bekeken. Er zijn hier evenals in Luang Prabang veel prachtige tempels. Daarvan hebben we er een aantal bekeken. De tempelcomplexen vormen een integraal onderdeel van de gemeenschap. Mensen lopen op weg naar de winkel even een tempel in om te bidden of om iets te offeren. Je ziet ook veel monniken in oranje gewaden in het straatbeeld.

De Fransen hebben hier hun sporen ook nagelaten, je hebt hier heerlijke croissants en stokbrood bij de plaatselijke bakker, dus we ontbijten als God in...

Het is hier overdag zo'n 30 graden, en ook 's avonds kun je gewoon in je T-shirt buiten eten. Aan het eind van de dag gaat iedereen flaneren langs de oever van de Mekong, daar wordt dan een marktje opgebouwd en er zijn ook veel mensen die dan op muziek gaan fitnessen. We hebben ook verschillende markten bezocht, waar van alles te koop is. Veel groenten en fruit en allerlei verse kruiden. Ook vlees in alle soorten en maten, we hebben zelfs een gefrituurde sprinkhaan uitgeprobeerd ! Niet vies, prima als borrelhapje.

Gisteren hebben we een Hmong dorp bezocht. Een deel van de mensen woont daar nog redelijk primitief in huisjes van bamboe, riet en palmbladeren. Er is wel electriciteit en een centrale waterpomp. In een van de huisjes ging een gebedsgenezer aan het werk om een zieke vrouw te genezen en wij mochten even binnen komen kijken. Heel bijzonder. De mensen zijn overal erg vriendelijk en goedlachs.

We zijn ook nog bij een zoutfabriek geweest. Uit een zoutlaag in de grond wordt water gepompt, dat wordt vervolgens in grote bakken drooggekookt, gedroogd, gemengd met jodium en in zakken gedaan. Ook hebben we een nog boottochtje gemaakt over een groot stuwmeer.

Morgenochtend vliegen we naar Bangkok en in de loop van de dag vliegen we door naar Yangon in Myanmar.

Veel liefs,

Frank en Hilda

• 29 Januari 2014 - 15:16

Els Krol:

Bofferds! En wij hier maar kleumen met 1 graad boven 0...

• 29 Januari 2014 - 15:50

Geartsje:

wat erg moai, genietsje mar lekker fjirder,

• 31 Januari 2014 - 01:03

Paul:

Leuke foto's , goede reis naar myanmar. Ik stuur in het weekend een langer mail, tot snel.
    Groet Paula

• 02 Februari 2014 - 13:45

Ronald VT:

Het ziet er allemaal prachtig uit!
    .... dus sprinkhanen als borrelhapje is geen uitdaging meer? Voor mij nog wel :-)
    Hier alles ok.
    Groetjes, Ronald

• 03 Februari 2014 - 16:17

Mus En Siets:

Hoi Frank en Hilda.
    Mooie foto's en lekker weertje.
    Het is hier ook mooi weer alleen wat frisser.
    Met Mus zijn verjaardag ook maar sprinkhanen op tafel????
    En een goede reis verder.

Groet Mus en Siets.

• 04 Februari 2014 - 23:57

Simon & Anja:

Gaat nog steeds goed daar, geniet en een prettige vlucht
    groeten Anja & Simon