Even een update - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Even een update - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Even een update

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

17 Oktober 2015 | Australië, Kalbarri

Goedemorgen allemaal,

Het is nu half 8 in de ochtend en we zitten op een camping met wifi dus moeten we even van de gelegenheid gebruik maken. Iedereen hartelijk dank voor de reacties, leuk!
Even een korte update vanuit Kalbarri. Woensdagochtend zijn we de zee opgegaan op zoek naar walvissen. Echt fantastisch, we hebben er zó veel gezien. Allemaal Humpbackwales (bultruggen) die weer richting de zuidpool aan migreren zijn. We hebben moeders met jong gezien, alleen de jongen zijn al 4 meter lang en volwassen exemplaren kunnen tot 19 meter lang worden, zo lang als onze boot. Wat voel je je dan nietig als mensje op een bootje.
Na de walvistocht zijn we richting het noorden gaan rijden met tussenstops in 2 nationale parken. Eerst in Yancheb waar Franks Oma 40 jaar geleden ook is geweest. Toch bijzonder daar nu ook te zijn. Dat is meer een moeraslandschap waar je ook grotten kunt bekijken. Tegen het einde van de dag hebben we de Pinacles bezocht. Dat is weer meer een woestijnlandschap en zo mooi om te zien zo tegen de zonsondergang aan.
Gisteren zijn we naar Kalbarri gereden waar een prachtige kustlijn te bewonderen is. Australië heeft zoveel van die prachtige natuurlandschappen dat het duizelt.
Straks gaan we Kalbarri national park bekijken en zien wel waar we dan weer terecht komen. We zitten nog op tijdschema dus haast is niet geboden. We blijven waar het mooi is en rijden door wanneer het wat minder is. Maar tot nu toe is het overal fantastisch mooi.

Tot het volgende bericht.

Groetjes Frank en Hilda

Ps. Rob, de onverwachte gast is een australische ekster. Aryan, 5 graden, dat is extreem koud, er zit toch geen elfstedentocht aan te komen? Geartsje, fijn te horen dat het weer goed gaat.

• 17 Oktober 2015 - 02:18

Paula:

Prachtig om te zien de walvissen! Heel bijzonder.
    Tot snel ! Hier gaat alles goed! Heel veel plezier.
    Groeten Paula.

• 17 Oktober 2015 - 09:04

Mieke:

Geweldig, wat een geweldige tocht en prachtige foto's. Hoe weet je dat die ene een zogende moeder is?
    Geniet maar. van elke minuut want dat is het waard. Zo kunnen wij ook weer heerlijk meegenieten.
    Prettige tocht en groetjes
    Mieke en Louis

• 17 Oktober 2015 - 10:06

Geartsje:

Prachtig!!

• 17 Oktober 2015 - 10:13

Gwen:

Lieve Hilda en Frank,

Wij zijn weer terug van onze vakantie en ik val gelijk in jullie prachtige reisverhalen en foto's! Wat heerlijk en prachtig! Geniet lekker van deze weer welverdiende en ongetwijfeld weer prachtige reis! Ik zie nu al weer uit naar de bekende heel veel mooie foto kijk en verhalen hoor avond bij jullie thuis!

Liefs xxx Gwen

• 17 Oktober 2015 - 13:22

Ronald:

Wat een prachtige foto's weer.
    Lekker om in dit gure land toch een beetjes mee te genieten!
    Gr. Ronald

• 17 Oktober 2015 - 14:46

Marieke Kramer:

Leuk hilda en Frank ech een hele mooie foto, s groetjes marieke

• 17 Oktober 2015 - 17:02

Maarten:

Frank en Hilda wat leuk om weer met jullie mee te mogen kijken met jullie reis. Geniet er van. Maarten

• 17 Oktober 2015 - 19:17

Moss:

wow Hilda, wat fantastisch!!!
    geniet ervan.
    hier mis je niks hoor ;-)

xxx

• 17 Oktober 2015 - 20:46

Anja & Simon:

Het ziet er weer geweldig uit, mooi om de walvissen te zien.
    Veel plezier verder

Groeten

• 17 Oktober 2015 - 21:08

Joop En Anneke:

Zijn weer terug van de camping(geen wifi)en zien dat jullie weer genieten Wij ook een beetje.Zal wel een prachtig gezicht zijn zo dichtbij de walvissen te komen.ze zijn trouwens wel heel groot.jullie boffen .dat je in dé gelegenheid bent dit mee te maken.Heerlijk toch!!Groetjes van Joop en Anneke..

• 18 Oktober 2015 - 17:14

Mario De Braal :

Hallo Hilda en Frank, ik krijg jullie verslag doorgestuurd van Gwen en geniet erg van de verhalen en foto's. Jullie hebben een prachtige tijd. Geniet er lekker van samen en ik kijk nu al weer uit naar een nieuw verslag. Bon voyage!

• 18 Oktober 2015 - 21:23

Irma:

Wat een mooie reis!!! En wat gaaf al die dieren!
    Geniet er maar goed van!

• 19 Oktober 2015 - 15:27

Els:

Hoi Hilda en Frank,

Wat een mooi en apart landschap Pinnacles! En waren jullie bij de walvissen niet bang dat ze jullie bootje omver zouden slaan (met de staart) of omver zwemmen?
    Wat een mooi divers landschap zien jullie. Mooie foto's! Geniet verder!!! Ik geniet mee.

Groetjes,
    Els

• 19 Oktober 2015 - 17:08

Mus En Siets:

Mooie foto's.
    Jullie genieten v.d. walvissen en de mooie natuur, hier is het grijs weer.
    Een goede reis verder.
    Mus en Siets