WA, NT en QLD - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu WA, NT en QLD - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

WA, NT en QLD

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

03 November 2015 | Australië, Mount Isa

Hallo allemaal.

WA, NT en QLD, ofwel van Western Australia, via The Northern Territory naar Queensland.

Ons laatste bericht kwam vanuit Fitzroy crossing (Western Australia). De dag na het onweer was het weer prachtig blauw, een enkel wolkje en heel warm. We zijn ’s morgens naar de Geikie Gorge gereden en hebben daar een boottocht gemaakt door een prachtige kloof waar krokodillen en vele vogels zaten.

Vervolgens zijn we in een paar dagen tijd naar Kununurra gereden. We waren daar ook weer net op tijd op onze plek op de camping geïnstalleerd voor er een stevige hoosbui losbarste. Tijdens die bui zagen we een tent in het meer drijven van mensen die duidelijk niet op slecht weer hadden gerekend. Het ene moment is het dan ook 40 graden, zonnig en blauw en binnen 15 minuten kan het helemaal omslaan met harde windstoten, onweer en regen. Zo’n camper is dan wel praktisch hoor. Gelukkig duren die buien niet langer dan een half uur en kunnen we daarna weer lekker buiten zitten, helemaal omdat het dan echt afgekoeld is.

Bij Kununurra hebben we o.a. nog een rum destilleerderij bezocht waar Frank een paar lekkere borrels heeft geproefd. Ik heb een heerlijke koffie met rum cheesecake (soort kwark maar veel lekkerder) genomen. We vonden het allebei zalig.

Na Kununurra hebben we gekampeerd bij Lake Argyle. Super locatie en een super zwembad. (Ja, zwemmen doen we hier dagelijks, heerlijk.)

Vanuit Lake Argyle zijn we naar Katherine (Northern Territory) gereden, de eerste plaats waar we eerder zijn geweest (in 2009). Omdat we toen midden in het regenseizoen waren konden we geen boottocht maken door de Katherine Gorge wegens overstromingen maar nu kon dat wel. Echt prachtig en de moeite waard.

Vanuit Katherine naar Mataranka, naar de hotsprings. Alsof we zitten te wachten op zwemmen in een warm waterbron met dit weer maar het was heerlijk. Wel apart hoor dat het hele jaar het water 34 graden en super helder is. Om ons heen in de bomen zaten tienduizenden vliegende honden die rond half 7 ’s avonds hun boom verlaten op zoek naar eten (fruit en bloesem). Eerst nog wat drinken in de rivier waar krokodillen liggen te wachten op een maal. Bijzonder mee te maken hoor. Grote vleermuis over het water zien scheren en zo nu en dan springt een krokodil op om een vleermuis te vangen. (Wat niet erg slaagde overigens. Zielig voor de krokodil, niet voor de vliegende hond. Dubbel gevoel.)

Vanuit Mataranka zijn we uiteindelijk in het hart van de Outback terecht gekomen, Mount Isa (Queensland). Een bijzonder mijnstadje wat erg levendig is. Wilden we bij een bottle shop bier halen, kon hij het niet aan ons verkopen omdat we geen lid van een clubje waren. Ongelooflijk! Gelukkig zijn er meerdere drankhandels en zaten we hier aan het eind van de middag weer lekker naast de camper een biertje te drinken omringd door vogels. Het is hier 9 uur later dan in Nederland, ja door het doorkruisen van de verschillende staten moeten ook wij de klok verzetten. In Perth was het 6 uur later dan in NL.

Tot het volgende bericht.

Heel veel liefs
Frank en Hilda

• 03 November 2015 - 12:39

Mieke Van Vugt:

Wat een prachtige belevenissen. Je maakt weer een schitterende reis zo samen.
    Geniet ervan en wij genieten lekker mee van de prachtige foto's. Lekker hè om te zwemmen in november. We zijn wel steeds heel blij met je berichten.
    Lieve groetjes mieke en louis.

• 03 November 2015 - 18:30

Durk En Jacob:

Hey Frank en Hilda,
    Jeetje wat een mooie foto´s.
    Maar goed dat er meerdere bottle shop´s waren.
    Geniet er nog maar van. Het is zomaar weer voorbij.

• 03 November 2015 - 18:36

Geartsje.:

Weer schitterend allemaal.dank.

• 03 November 2015 - 19:42

Mus En Siets:

Hoi Frank en Hilda.
    Mooie foto's, geniet er maar van.

Mus en Siets.

• 03 November 2015 - 20:16

Moss:

weer lekker meegenieten, het is jullie zo gegund! (en ik word steeds jaloerser! ;-)
    Wie weet, later als de kids wat groter zijn... )

• 04 November 2015 - 12:46

Els:

Weer prachtige foto's zeg! Maar een blauwe ooievaar? Ik dacht dat er alleen witte waren.
    Geniet ze verder!

• 08 November 2015 - 22:46