Rondom Cairns - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Rondom Cairns - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Rondom Cairns

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

12 November 2015 | Australië, Palm Cove

En dan zit het er al weer bijna op. De tijd is weer omgevlogen.
We zitten nu in Palm Cove, net boven Cairns. We zitten op een camping aan het strand. Best leuk zo’n strand, alleen jammer dat je er niet kunt zwemmen wegens de levensgevaarlijke kwallen die er momenteel zitten. Maar mooi is het wel.

Ons laatste bericht kwam uit Mount Isa, midden in de outback. We zitten de laatste week inmiddels in een veel groenere omgeving. Wat een verschil, geen stof meer en nauwelijks vliegen om je hoofd. Daarvoor in de plaats dan wel hele vochtige warmte, muskieten en vooral veel meer mensen en meer verkeer.

Via Normanton zijn we naar Undara National Park gereden, een natuurgebied met veel oude vulkaankraters en lange lavatunnels. Erg bijzonder. We hebben daar ’s morgens in alle vroegte met z’n tweetjes een wandeltocht gemaakt langs de rand van een vulkaan, en een tour met een gids naar/in de lavatunnels.

Daarna zijn we de groene bergen ingereden, naar Atherton tablelands. Hier groeit van alles, van bananen tot thee, mango’s, suikerriet in een landschap met groene weilanden, bossen, rivieren en watervallen. Bij een wandeling langs de rivier ’s morgens vóór het ontbijt hebben we een slang, waterschildpadden en een vogelbekdier gezien! We hebben verschillende meertjes en moerassen bezocht op zoek naar mooie vogels en zijn ook nog bij een kloof geweest waar een hele leuke kleine kangoeroe soort, de Rock-wallaby, leeft.

De afgelopen twee dagen hebben we doorgebracht in Daintree N.P. Hier komen tropisch oerwoud en de zee bij elkaar, heel prachtig. In de klamme hitte hebben we een aantal wandelingen door het oerwoud en langs de mangrovebossen gemaakt. En zowaar zijn we op de Cassuwaris gestuit, een soort prehistorische loopvogel van ruim anderhalve meter hoog met een soort dino-helm en meestal een slecht humeur. Heel imposant!

Tot zover voor nu, ons volgende en laatste bericht zal zondag zijn, vanuit Nieuwegein.

Liefs,
Hilda en Frank

• 12 November 2015 - 14:17

Ronald:

Ziet er weer fantastisch uit!
    Ik zie jullie zondag, kletsen we in auto wel bij.

• 12 November 2015 - 14:49

Elly:

Gewoonweg jaloersmakend, alweer vogelbekdier (enige wachttijd, Frank?) en cassuaris, prachtig.
    Nog fijne reis verder en goede thuiskomst. Groetjes

• 12 November 2015 - 15:52

Mieke:

Hè, dat is weer even genieten.! Schitterende foto's. We kunnen elkaar bijna op Schiphol ontmoeten, maar wij zijn denk ik eerder. We vliegen morgen al.
    We willen jullie een fijne, (lange ) terugreis wensen. Geniet van de laatste mooie momenten.
    Wat zullen jullie veel te vertellen hebben.!! En een stevige jetlag misschien.
    Lieve groetjes
    Mieke en Louis

• 12 November 2015 - 16:55

Marjolein En Evert:

Levensgevaarlijke kwallen : daar ook al ? -;)

• 12 November 2015 - 17:40

Durk :

Mooie foto's hoor.
    Nog een paar fijne dagen, een goede reis naar huis.
    en tot gauw

• 12 November 2015 - 18:02

Mus En Siets:

Mooie Foto's.
    Nog een fijne reis, hier voorspellen een herfst weekend, dus geniet er nog maar van.
    Tot 21 nov ?.

Groet Mus en Siets.

• 12 November 2015 - 18:27

GEARTSJE:

Prachtig weer dank voor het delen.
    Goede reis terug, tot gauw.

• 12 November 2015 - 20:00

Rob En Sandra:

We kijken uit naar jullie verhalen. Ik zet het bier vast koud!

• 12 November 2015 - 21:57

Gwen:

Hier een berichtje van Vidar ( zie fb ) en mij. Heerlijk om met jullie mee te lezen en te kijken! Maar ook fijn eerdaags weer gezellig af te kunnen spreken! Tot snel xxx

• 12 November 2015 - 23:02

Els:

Jeetje wat hebben jullie veel verschillende dieren gezien! En wat een heel andere wereld daar hè? Prachtige foto's en wat leuk dat jullie die Wallabies konden voeren en aanraken. Geniet nog en goede reis terug!

• 13 November 2015 - 12:29

Paula:

Mooie foto waar je de wallabies voert! Leuk om steeds verslag van jullie reis te lezen en zien, thuis maar snel de andere foto's een x bekijken.
    Goede reis terug! Ik hoop tot snel.
    Groeten
    Paula

• 14 November 2015 - 16:40

Han Van Bijnen:

Na alle tragische beelden vanuit Parijs dit weekend lijkt het of de wereld totaal verrot is. Het is een verademing om vervolgens jullie foto's te zien. Dat toont hoe mooi diezelfde wereld gelukkig nog altijd is. Bedankt daarvoor. Fijne en veilige terug reis. roeten Han en Tünde