Eerste dag in Colombia - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Eerste dag in Colombia - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Colombia

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

26 November 2016 | Colombia, Bogota

Hallo allemaal,

Hierbij ons eerste bericht uit Colombia.
Het is nu zaterdagavond 18.00 uur (bij jullie is het al 6 uur later) en we zijn net terug in het hotel na onze eerste dag op pad.

Elma heeft ons vrijdagmorgen naar het vliegveld gebracht en met een lichte vertraging vertrokken we naar Panama. We kwamen op tijd aan in Panama en het vliegtuig naar Bogota vertrok wederom met lichte vertraging. Het vliegveld in Bogota was een uur dicht geweest wegens noodweer en alles was ontregeld. Eerst cirkelen voor we konden landen, toen bijna een uur voor de paspoortcontrole, bagage ophalen en inmiddels (2,5 uur later dan gepland) was onze chauffeur ook vertrokken. Met een taxi naar het hotel (erg leuk hotel) en na 1 biertje naar bed.

Vanmorgen waren we al vroeg op en na het ontbijt zijn we steil naar beneden naar het centrum gewandeld. Er is hier geen meter vlak en als je een klein stukje omhoog moet, merk je meteen dat je op 2600 meter hoogte zit. We hebben wat rondgekeken, een paar mooie kerken bezocht en het Goudmuseum, met veel kunstschatten die de Spanjaarden hebben veroverd. De mensen zijn hier heel erg vriendelijk en hoffelijk.

Daarna met de tandradbaan naar de berg Montserrate, 3100 meter, dus 500 meter boven het centrum. Daar hebben we in een restaurant lekker zitten lunchen, terwijl het opnieuw stevig begon te onweren, de regentijd is nog niet voorbij. Met de kabelbaan weer naar beneden was dus wel wat spectaculair.

Inmiddels is het weer droog dus we gaan zo nog op iets te eten uit.
Een leuke eerste dag van onze vakantie.

Groetjes,
Hilda en Frank

• 27 November 2016 - 08:30

Moss:

Heerlijk om jullie weer te kunnen volgen!
    Geniet van de reis

Xxx

• 27 November 2016 - 08:48

Mieke Van Vugt:

Acclimatiseren is dus niet zo jullie ding!! Wat fijn om zo snel al van je te horen.
    Geniet maar met volle teugen en laat ons meegenieten.
    Fijne dag.

• 27 November 2016 - 11:39

Geartsje.:

Helemaal mooi om wat van jullie te horen, fijn om wer mee te reizen,dikke tut.

• 27 November 2016 - 17:18

Paula:

Leuk om foto's te bekijken, wat een grote stad. !

• 29 November 2016 - 21:41

Els :

Leuk om al wat van jullie te horen. Wauw, die grote kat geschilderd op een hoek nog wel. Heel knap om zoiets groots te schilderen als je er zelf dicht op staat! Veel plezier verder.

• 29 November 2016 - 22:09

Sietske En Mus:

Hoi frank en Hilda.
    Zo,jullie slecht weer.
    Wij hebben WINTER gisternacht -8,4
    En volop zonneschijn helaas van korte duur.
    Hoop dat jullie nog mooi weer krijgen, en lekker genieten v.d. vakantie.
    We zullen jullie weer volgen.

• 29 November 2016 - 22:33

Gwen :

Hoi hoi,

Fijn om weer mee te mogen reizen! Geniet lekker! Is de vliegramp bij jullie in de buurt geweest? Ik neem aan met jullie alles goed?

Kusssssssssss

Gwen