Graftombes en vreemde beelden - Reisverslag uit San Agustín, Colombia van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Graftombes en vreemde beelden - Reisverslag uit San Agustín, Colombia van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Graftombes en vreemde beelden

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

05 December 2016 | Colombia, San Agustín

Hallo allemaal,

We zitten momenteel in San Agustin, vrij zuidelijk in Colombia.

Vanuit Popayán zouden we een goede weg hebben richting Tierradentro, nou ja, 95% van de weg is goed aldus de man bij het toeristeninformatiekantoor. Over een onverhard deel over een bergpas rijden in de mist en regen waarbij we door een soort van modderige rivieren moesten ploeteren in onze gewone auto is niet die 5% slecht maar 50% afschuwelijk. Geen aanrader dus maar goed, we zijn er gekomen, al deden we er 5,5 uur over in plaats van 2.

In Tierradentro aangekomen werd het weer droog en dan lijkt alles weer een stuk vrolijker. De volgende dag hebben we een wandeling van enige uren gemaakt langs verschillende plaatsen met graftombes van een Indianen cultuur waar heel weinig over bekend is. Met hoofdlamp de tombes in langs een spiraalvormige trap. Bijzonder waren de schilderingen in de tombes. Honderden meters klimmen en dalen van site naar site en dat is heel goed te voelen aan onze spieren.

De dag erna zijn we naar San Agustin gereden. De rit er naar toe was slechts 200 km. Over de eerste 100 km deden we 4 uur maar gelukkig kwamen we op een goede weg voor de laatste 100 km. Dat is toch zalig hoor, rijden over een geasfalteerde weg.

In San Agustin hebben we een heel mooi hotelletje, met een prachtige tuin en uitzicht op de bergen. Hele vriendelijke mensen, zoals overal in Colombia. Vandaag hebben we hier de archeologische opgravingen bekeken, graftombes van 1000 tot 2000 jaar oud met hele mooie, vreemde beelden als bewakers. Sommige beelden zijn net buitenaardse wezens.

Morgen reizen we weer naar het Noorden en gaan we naar een soort woestijn, weer een hele andere omgeving.

Groetjes, Frank en Hilda

Oh ja, we hebben vandaag gepind en zie: We zijn miljonair! Maar ja, een lunch kost dan ook wel 10.000 pesos (3 euro) per persoon 

• 05 December 2016 - 08:14

Geartsje:

Wat weer een prachtige reis, toch de volgende x maar een jeep huren denk ;)
    Hele mooie foto's

• 05 December 2016 - 09:47

Mieke En Louis:

Wat een expeditie.! Maar weer schitterende foto's en ik kan me goed voorstellen dat je weer echt geniet van Zuid Amerika met alles erop en eran.
    Fijne reis verder en.... voorzichtig
    Groetjes Mieke en Louis

• 05 December 2016 - 13:06

Paula:

Spannend om te rijden! mooie route voor het programma de gevaarlijkste wegen!
    Het is weer heel wat anders Colombia, maar leuk om te zien.
    Goede reis en veel genieten.

Groeten Paula

• 05 December 2016 - 13:18

Durk:

wel een avontuur in de rimboe maar wel mooi zo te zien groetjes heit

• 05 December 2016 - 17:51

Sietske En Mus:

Hoi.
    Geweldig wat een avontuur.

Groet Mus en Siets

• 05 December 2016 - 20:03

Marieke:

leuk Hilda en Frank
    groetjes Marieke en Arnold

• 05 December 2016 - 22:11

Anneke:

Wat hebben wij genoten van jullie foto's.Zo mooi en wat een avontuur,wel een beetje met risico dus,kijk uit.We wachten op het vervolg.Groetjes,Joop en Anneke.

• 05 December 2016 - 22:26

Miekevt:

Nu jullie toch miljonair zijn: 12 jullie komt Guns 'n Roses naar het Goffert in Nijmegen. Vrijdag begint de kaartverkoop. Ga je mee Hilda@€85,00?

• 05 December 2016 - 23:08

Leanne:

wat een ervaringen... om wat te zien moet je wat doorstaan ... spannend maar t levert uiteindelijk wel wat op :)