De beste wensen voor 2017 - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu De beste wensen voor 2017 - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

De beste wensen voor 2017

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

01 Januari 2017 | Nederland, Nieuwegein

Lieve allemaal,

We wensen jullie al het goede voor 2017 !

Gisteren zijn wij weer thuis aangekomen, de vakantie is helaas voorbij.

De laatste dagen in Panama zijn omgevlogen.
In Bocas del Toro hebben we met Kerstmis een boottochtje gemaakt, samen met een Amerikaans stel.
We hebben dolfijnen gezien, gesnorkeld boven het koraal, gewandeld en gezwommen bij een paradijslijk onbewoond eiland en vis gegeten bij een restaurantje op palen in de zee. Een hele mooie dag.
Bocas was erg leuk. Ons hotelletje lag in een volkswijkje waar het leven zich op straat afspeelt, aan de waterkant. Het ontbijt was de gelegenheid om leuke gesprekken te voeren met de Amerikaanse, ietwat zonderlinge, eigenaren en met de andere gasten. We hebben weer veel interessante mensen ontmoet.

’s Maandags zijn we weer met een bootje naar het vasteland gegaan. Op de terugweg naar de Panamericana, de hoofdweg door Panama, kwamen we in zwaar weer terecht in de bergen. Door al het water op de weg kun je dan de gaten niet meer zien en hoewel het in 99% van de gevallen lukte ze te ontwijken, knalden we er toch een keer in. Er leek niet veel aan de hand, maar de voorbumper bleek deels los te zijn gegaan en enkele uren later was de rechter voorband leeg. Langs een drukke weg dus de band verwisselen. Op de reserveband zat een zwakke plek, een grote bobbel. De volgende morgen dus eerst maar de band laten repareren.

We zijn vervolgens naar de noordkant van het Panama-kanaal gereden en hebben daar bij Aqua Clara de nieuwe sluizen bekeken, die veel groter en breder zijn waardoor er dus nog grotere containerschepen door het kanaal kunnen passeren. Erg indrukwekkend om te zien.
Tijdens een wandeling door het oerwoud daar vlakbij, kwam er een luiaard uit de boom vlak naast het pad. Ze leek zich niet aan ons te storen en ging op haar gemak even op de grond zitten. Verrassend snel was ze vervolgens weer een liaan op geklauterd.

De laatste nacht hebben we in een mooi hotel vlak boven Panama-city geslapen omgeven door een golfbaan en mooie natuur waar we nog aapjes, agoeti’s en veel mooie vogels hebben gezien.

Vrijdagmiddag zijn we naar het vliegveld gereden, hebben de auto weer ingeleverd en zijn vervolgens weer naar Nederland gevlogen.

Dit was onze laatste update.
Dankjewel dat je ons gevolgd hebt en gereageerd hebt, via deze site of via de mail, en tot snel!

Groetjes,
Hilda en Frank

• 01 Januari 2017 - 18:29

Marjolein En Evert:

ik las dit :
    -------------------
    Wat is dat voor een beest of het moet ee n typo zijn en luipaard, maar die zijn toch heeeeel link ?
    -----------
    Blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn !
    Marjolein en Evert

• 01 Januari 2017 - 18:30

Marjolein En Evert:

en natuurlijk de aller beste wensen, maar dat had ik langs andere weg al gedaan ....

• 01 Januari 2017 - 19:22

Simon:

Leuk dat jullie het weer naar de zin hebben gehad ook voor jullie een fijn en gezond 2017!
    Anja & Simon

• 01 Januari 2017 - 20:37

Ronald:

Ha Frank en Hilda,

Jullie natuurlijk ook langs deze weg een top 2017!

• 02 Januari 2017 - 08:17

Joop En Annekw:

Fijn dat jullie weer thuis zijn van dit avontuur.Bedankt dat wij weer mochten mee genieten.Alle goeds voor 2017.

• 02 Januari 2017 - 10:16

Elly:

Hi Frank en Hilda,
    Welkom thuis, we hebben heerlijk meegenoten. Een heel goed jaar met nog meer mooie bestemmingen toegewenst.

• 02 Januari 2017 - 11:52

Geartsje:

Dank je wer foar it mei reisigjen, Top fot's.

• 02 Januari 2017 - 11:53

Geartsje:

Foto's... Ik bin blij dat jim wer thus binne , oant gauw...

• 02 Januari 2017 - 19:19

Mirjam, Aldert En Emma:

Jullie ook een mooi 2017 gewenst.

• 02 Januari 2017 - 21:50

Moss:

Ik heb weer genoten van jullie verslagen en de prachtige foto's. Dank je wel!

Die luiaard is om verliefd op te worden.

Maar ook fijn om te horen dat jullie weer heelhuids terug zijn.

x

• 03 Januari 2017 - 15:34

Janneke:

Hoi Hilda en Frank,
    Voor jullie ook de allerbeste wensen voor 2017.
    Het was weer ontzettend leuk om van jullie avonturen en foto's te kunnen meegenieten.
    Groetjes,
    Janneke