Eyre Peninsula - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Eyre Peninsula - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Eyre Peninsula

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

23 Februari 2018 | Australië, Ceduna

Hoi,

We hebben onlangs nog een stukje op de site gezet, maar hier weer een update.
De komende dagen gaan we de Nullarbor rijden, de lange weg van Zuid- Australië naar het Westen met aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant de woestijn en dan duurt het zeker een dag of drie voor we weer in een noemenswaardig plaatsje zijn. Onderweg zijn er alleen een paar Roadhouses (benzinestation / pension / restaurant / winkeltje / kampeerplaats) en daar is geen internet voorhanden. Overigens hebben meerdere Australiërs er ons voor gewaarschuwd dat de Nullarbor een test voor je relatie is, hierover meer in ons volgende stukje (of 2 losse stukjes ;-))

De laatste avond in Barossa valley zat er een vos bij onze kampeerplaats die zich moeilijk liet wegjagen. Hij zat op een paar meter afstand te grommen. (Vossen zijn hier ooit uitgezet voor de jacht en nu op sommige plaatsen een ware plaag geworden) ’s Nachts heeft hij wraak genomen door een slipper van Hilda helemaal kapot te bijten en een plastic watertank bij onze buren kapot te maken.

Vanuit Barossa zijn we via Port Augusta naar Whyalla gereden, op het Eyre schiereiland. We hadden daar een camping met een plekje pal aan het strand maar het weer was helaas niet zo mooi.
Toen we de volgende morgen in het haventje gingen kijken vertelde een schoonmaker dat we moesten wachten tot er een bootje binnen zou komen. Even later kwam er een bootje gevolgd door drie dolfijnen. We stonden op de aanlegsteiger en de dolfijnen kwamen met de kop boven water poolshoogte nemen. We konden ze bijna aanraken. Heel erg mooi!

Vanuit Whyalla zijn we het schiereiland overgestoken voor een groot deel via een goede onverharde weg. Daar zagen we twee keer een heel mooi reptiel oversteken, een Bobtail skink.

Vanmorgen zijn we, wederom een lang stuk over een niet zo goede gravelroad, naar een zeeleeuwenkolonie gegaan. Er is een platform gebouwd boven de kolonie zodat je ze goed kunt bekijken. Erg indrukwekkend.
Halverwege de middag kwamen we uiteindelijk aan in Ceduna, waar we op een mooie camping staan, die door een duinenrij van de zee wordt gescheiden. Het is ook vandaag niet zo’n heel mooi weer, bewolkt en een koude wind, maar daardoor hebben we weer niet zoveel last van vliegen.

Als we morgen bij de grens met Western Australia komen, mogen we geen rauwe groente en fruit meenemen, dus we gaan straks vast macaroni en nasi maken voor de komende dagen en vanavond een grote salade. Morgen veel fruit bij het ontbijt en dan komt het weer goed.

Lieve groetjes van Hilda en Frank

• 23 Februari 2018 - 09:24

Durk:

weer mooie foto's en nog steeds mooi weer

WIJ HOREN HET WEL GROETJES HEIT

• 23 Februari 2018 - 10:46

Paula:

Succes over de nullabor...mooi hoor, die dolfijnen!

• 23 Februari 2018 - 11:01

Joop En Anneke :

Wat een prachtige natuur met heel veel uitersten.Schitterend de opname van de dolfijnen. Jammer dat het weer iets minder is maar is misschien wel welkom na de hitte.Oppassen met de vossen in de buurt,je weet nooit als ze hongerig zijn.Lieve groetjes van ons en tot het volgende mooie foto’s. Joop en Anneke.

• 23 Februari 2018 - 13:34

Paula En Arnold:

Gelukkig niet een vin van een witte haai |-)

• 23 Februari 2018 - 16:42

Mieke:

Hoe heb je toch al die mooie routes voorbereid? Ik val van de ene verbazing in de andere en zoek steeds op de kaart waar jullie zitten.
    Wat prachtig is de natuur in Australië. Die dolfijnen zijn uniek.! En wat zet je ze mooi op de foto.
    Een beetje stress in de relatie hoort erbij onderweg. Dus als je voorbereid bent dan zal het wel weer lukken.

Genieten van al het moois wat je tegen komt is jullie wel toevertrouwd.

Groetjes
    Mieke

• 23 Februari 2018 - 21:41

Mus En Siets:

Hoi Frank en Hilda.
    Goed dat een berichtje stuurde helemaal vergeten, maar ben nu weer op de hoogte en we volgen jullie weer.
    Zo te zien genieten jullie weer volop, en nog een fijne vakantie.

Groet uit een koud Balk.

• 24 Februari 2018 - 08:54

Moss:

Terwijl jullie getergd worden door een vos, is hier in Nederland weer een wolf aan de wandel. Iedereen in rep en roer natuurlijk.
    Het vriest hier 's nachts wel 10 graden onder nul. Geniet van jullie lekkere warme reis! En nog heel veel meer mooie foto's maken en plaatsen. Zo leuk om te volgen.
    X Moss

• 25 Februari 2018 - 17:59

Janneke:

En het zijn zoals elke keer weer leuke verslagen en prachtige foto's.
    Lekker genieten luitjes, gaan wij wel schaatsen.