Walvis Bay – 20 graden kouder, heerlijk - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Walvis Bay – 20 graden kouder, heerlijk - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Walvis Bay – 20 graden kouder, heerlijk

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

28 December 2018 | Namibië, Walvisbaai

Lieve allemaal,

We hebben onze dagen zo volgestopt dat een paar dagen geen berichtje plaatsen een heel verhaal oplevert.

Van Seeheim zijn we recht naar het Westen gereden, om bij Lüderitz aan de kust uit te komen. Vlak voor Lüderitz ligt Kolmanskop, ooit een grote diamantstad, nu verlaten en langzaam teruggeclaimd door de woestijn, heel bizar. We zijn dezelfde dag teruggereden naar Aus waar we een fantastische camping hadden, zonder stroom maar midden in de natuur, met veel beesten, mooie uitzichten en een sterrenhemel die niet te beschrijven valt. Heerlijke BBQ met zelf gemarineerde springbok, een paar dagen eerder gekocht op de Cheetah-boerderij.

Vanuit Aus zijn we naar het Noorden gereden, over eindeloze onverharde wegen, sommige OK maar soms ook heel slecht. Hele mooie landschappen en met enige regelmaat een paar struisvogels, overstekende bavianen, zebra’s in de verte.

In de buurt van Sesriem hadden we Tweede Kerstdag een mooie Lodge. Terwijl ons diner geserveerd werd in de tuin van het hotel, kwamen de Kudu’s 10 meter verderop water drinken,

De volgende dag naar Sossusvlei maar toen we naar de beroemde plekken wilden gaan, stak er een zandstorm op. Je kon geen 5 meter ver meer zien dus we moesten wel omdraaien. Ook op de camping was het zwaar afzien met al die striemende wind vol met zand. In de loop van de avond nam de wind gelukkig af.

Vanmorgen zijn we om 5 uur opgestaan om alsnog de mooie lange schaduwen op de duinen te kunnen zien. De moeite waard, zeker.
Eind van de ochtend zijn we vertrokken naar de bewoonde wereld, Walvis Bay, waar we eerder vanavond zijn neergestreken.

Na een diner bij een beroemd restaurant op palen (The Raft), is de balans van de eerste week dat Namibië een heel afwisselend land is met vriendelijke mensen en dat drie weken te kort is.

We moeten dus nog een keer terug.

Liefs, Frank en Hilda

• 28 December 2018 - 20:44

Marja:

Wat een enerverende ervaring die zandstorm, maar de camper is overeind gebleven! Deze reis blijft te kort, zo ook onze 31daagse afgelopen september! Weer een leuk verslag met foto’s! Wij gaan morgenmiddag oppassen bij Elly, Hans en nemen Liese mee na 2nachtjes logeren! Lfs.m

• 28 December 2018 - 21:44

Leanne:

Wat een heerlijk avontuur weer!

• 29 December 2018 - 12:39

Mieke:

Wat een ervaringen allemaal.! Geweldig zo'n afwisseling in de natuur. Zandstorm lijkt me wel even schrikken, maar ook spectaculair. Je foto's zijn weer prachtig. Heerlijk voor ons om zo mee te kunnen genieten.
    Wij hebben ook fijne dagen gehad. Erg gezellig met Tycho. De dierentuin in Nordhorn blijft een succes.
    Geniet maar met volle teugen, want hier is het nu alleen maar donker en guur.
    Liefs, Mieke en Louis.

• 29 December 2018 - 13:31

Rob En Sandra:

Ziet er bijzonder uit allemaal, dat er nog wild kan leven op zo'n kal vlakte.
    Erg leuke foto's, geeft ons een goede indruk van wat jullie allemaal meemaken.
    We kijken al uit naar jullie volgende story.
    Veel plezier!

Rob en Sandra

• 29 December 2018 - 13:42

Durk :

weer een mooi weer een mooi avontuur een sandstorm denk maar om je luchtfilter het gaat overal doorheen het is wat anders dan sneeuw maar weer mooie fotos groetjes heit

• 30 December 2018 - 06:11

Geartsje:

Prachtige belevenissen weer. Voor jullie genieten...voor mij ook.

• 30 December 2018 - 06:54

Gwen:

Prachtig weer Frank en Hil! Dank jullie wel voor het mee genieten!

• 01 Januari 2019 - 16:56

John:

Wat een ontzettend mooie foto's weer zeg. Die 'golven' in dat zand en die rode gloed over de duinen zijn heel mooi. En dat jullie veel gave dieren hebben gezien is ook super.
    Heel onwerkelijk, die foto van dat huis wat half is opgeslokt door het zand.
    Gaaf avontuur met het meemaken van zo'n zandstorm!