Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

05 Januari 2019 | Namibië, Rundu

Allereerst wensen we ieder van jullie een mooi en gezond 2019 toe.

Ons laatste bericht kwam vanuit Walvis Bay, dat is al weer vele avonturen geleden. Op dit moment zitten we al in het noorden van Namibië bij Rundu, waar het tropisch en groen is.

Vanuit Walvisbaai hebben we een boottocht naar een zeeleeuwenkolonie gemaakt. Een prachtig gezicht. We hebben wel eerder dit soort kolonies gezien maar nog nooit in de periode dat de jongen geboren worden. Een drukte van jawelste want de moeders gaan in zee op zoek naar eten en als ze weer aan land komen roepen moeder en  kind heel luid om elkaar weer te vinden. Het klonk werkelijk als een kudde schapen. Heel bijzonder en fotogeniek. Het hebben van jongen trekt ook roofdieren aan zoals jakhalzen, prachtig. Ook hadden we weer het geluk dolfijnen te zien, blijft prachtig.

Vanuit Walvisbaai zijn we via Swakupmund naar Cape Cross gereden, een nog grotere zeeleeuwenkolonie. Heel gaaf om te zien.

Via de Skeletoncoast zijn we verder naar het noorden gereden, een bijzondere weg omdat de woestijn hier werkelijk grenst aan de zee. Vroeger en nog steeds zijn hier nogal wat schepen gestrand vandaar de naam -Skeletoncoast. Erger is nog, als je levend aan wal kwam, kwam je in een woestijn terecht, dan is het nog een heel eind lopen naar waar leven is.

Dwars door die woestijn zijn we naar Twyfelfontein gereden. Prachtig om te zien hoe de lege woestijn verandert in prachtige rotslandschappen waar weer springbokken, bavianen en oryxen rondlopen. Bij Twyfelfontein zijn we naar een plek geweest waar hele oude rotsgravures te zien zijn van ver voor onze jaartelling. Heel bijzonder om te zien.

Vanuit Twyfelfontein zijn we naar Etosha National Park gereden. De eerste avond daar vielen we al met onze neus in de boter want bij de waterplaats naast het kamp kwamen, naast allerlei andere dieren, maar liefst 3 zwarte neushoorns drinken. Die zijn heel zeldzaam en schuw.

De  dagen erna hebben we ook in Etosha ddorgebracht, daarover meer in een volgend stukje (morgen hebben we zowaar ook internet).

Liefs,  Hilda en Frank

• 05 Januari 2019 - 07:00

Anneke:

Ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar,waarin jullie wel weer prachtige reizen gaan maken.Geweldig dat jullie nu de geboorte van de zeeleeuwen meegemaakt hebben.Het blijft toch prachtig om te zien hoe dieren hun kroost beschermen.De opname s zijn weer schitterend,in gedachten reizen wij met jullie mee. Liefs,Joop en Anneke.

• 05 Januari 2019 - 08:14

Geartsje :

Lokkich nijjier ek foar jim.prachtige foto's wer. Dank je.

• 05 Januari 2019 - 10:50

Paula:

Mooie avonturen beleven jullie weer. Leuke foto van de wegen! De foto van de kleine zeeleeuw is ook prachtig! Weer een hele andere vakantie, leuk! Geniet ervan. Groeten Paula

• 05 Januari 2019 - 12:41

Mieke:

Met de beste wensen voor een avontuurlijk jaar zijn jullie al druk bezig. Dus we wensen je veel geluk en gezondheid toe voor 2019.
    Wat een prachtige en afwisselende reis is dit. Lukt het goed met het autorijden?
    Gisteren was ik bij buren die ook Namibië bezocht hebben. We hebben schitterende foto's gezien maar ik was wel even blij dat je net tevoren een berichtje stuurde. Want het is allemaal wel erg leeg. Etosha zal zeker een bijzondere ervaring zijn en wat hadden jullie weer geluk.!
    Ik hoop dat je naast de vele dieren ook de Himba's nog zult ontmoeten. Geniet maar met volle teugen van je dagen. (Hier is het grauw, koud en regen).
    Lieve groetjes
    Mieke

• 06 Januari 2019 - 12:14

Marja:

Dank voor jullie wensen en voor jullie ook alle goeds voor 2019 gewenst!
    Geweldig de foto's langs de kust, door de woestijn richting Etosha met de drinkplaatsen!
    Super genieten daar!!!!!