Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

12 Januari 2019 | Zimbabwe, Victoria Falls

Hallo allemaal,

Het is zo verschrikkelijk jammer maar onze vakantie zit er weer op. Straks vliegen we  via Nairobi naar Amsterdam.

Ons laatste bericht kwam nog uit Namibië en inmiddels zijn we heel wat landen doorkruist.

Grensovergangen zijn nogal een belevenis. Van Namibië naar Botswana moesten we al onze schoenen deppen in een modderig soda badje, alsof dat ziektes tegenhoudt maar goed, op verzoek natuurlijk gedaan. Van Botswana naar Zimbabwe betaal je voor je autoverzekering, de poortwachter, CO2 uitstoot en weet ik veel wat nog meer maar dan mag je de grens over. Dat is fijn want vanuit dit land vliegen we naar huis. Ook hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Zambia, ik ben maar buiten gaan staan terwijl Frank alle handtekeningen voor mij zette en er voor zorgde dat ik ook mee mocht, wat een toestand zeg,  niet voor herhaling vatbaar maar wel de moeite waard. En dit soort toestanden kost dan een paar uur, heb je tig keer je kentekenplaat in  moeten vullen en je bent een paar dollars lichter.
Bij terugkomst vanuit Zambia naar Zimbabwe moesten we in een schoenendoos op zoek naar het formulier wat we die dag ervoor in moesten leveren, helaas zat die van ons er niet bij dus heeft de douane mevrouw het maar opnieuw uitgeprint. Als ze dat nu gelijk had gedaan....

Vanuit Namibië zijn we naar Chobe NP in Botswana gegaan waar we een mooie boottocht hebben gemaakt. Het is werkelijk fantastisch om olifanten te zien baden in de rivier en al die dieren die zich verzamelen aan het water, geweldig. De volgende ochtend zaten we om 6 uur in een auto voor een gamedrive. Deze keer geen olifanten gezien maar wel mooie neushoornvogels, waterbuffels, een grootoorvos, leeuwen met jongen, een hyena en zoveel meer. Ook op de camping zag je constant apen, wrattenzwijnen, mangoesten en veel mooie vogels.
Vanuit Chobe zijn we naar Livingstone gegaan in Zambia om de volgende dag de Victoria watervallen te zien. Het zijn fantastische watervallen om te in een regenwoud omgeving. Heel bijzonder. Het was mooi weer en door het opspattende water zie je continue regenbogen, geweldig.
Vanuit de Zimbabwe kant hebben we ze gisteren bekeken. Omdat het de avond ervoor heel veel geregend heeft waren de watervallen woester en daardoor het water bruiner. Door het opspatten van het water regende het gewoon, we zijn lekker nat geworden wat geen straf is hoor als het 35 graden is.

Vanmorgen hebben we onze spullen ingepakt en nog een game drive gemaakt. Nog een keer kudu's, een zebra, impalas zien, olifanten en heel veel gieren. Een mooie afsluiter.

Heel veel groetjes en tot snel,
Hilda en frank

• 12 Januari 2019 - 13:17

Astrid:

Bedankt weer voor al jullie mooie verhalen en goede reis terug!!

• 12 Januari 2019 - 13:39

Han:

Wat een prachtige vakantie hebben jullie weer beleefd. Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Het was soms alsof we er een heel klein beetje bij waren. Jullie maar snel alles komen vertellen. Groeten Han en Tunde

• 12 Januari 2019 - 19:27

Marja:

Jullie zijn zo te lezen optimaal onderhouden op dit bijzonder drie-landenpunt! Wij stonden daar temidden van rijen wachtende vrachtwagens, apen, wrattezwijnen en hitte!
    Te gek om jullie reis met verslag en prachtige foto's afgelopen weken te volgen, het voelde alsof we even terug waren! Heel veel dank en verheugen ons op een snel weerzien!
    Goede terugreis en snel contact! Groet van ons beside, lfs.m

• 12 Januari 2019 - 22:33

Elly:

We hebben weer genoten van jullie prachtige foto’s en verslagen. Wat een heerlijke jaarsovergang!
    Goede reis terug en tot gauw. Groetjes

• 13 Januari 2019 - 09:23

Evert En Marjolein Schouten:

Gelukkig heelhuids terug: heb het niet zo begrepen op Afrika en de volken die daar eea onveilig maken. Parijs Dakar is niet voor niets verlegd naar ander werelddeel. Tja en van de dieren die jullie noemden :

neushoornvogels, waterbuffels, een grootoorvos, leeuwen met jongen, een hyena en zoveel meer. Ook op de camping zag je constant apen, wrattenzwijnen, mangoesten ( ctr c en ctr v)

zijn er slechts vier waar ik enige herkenning zou hebben maar neem nou dat grootoorvos beest : geen idee hoe ik zo'n beest zou kunnen herkennen. Aan zijn oren misschien ? Maar hoe klein zijn de oren van een normale vos ? Ik kom er niet uit. Dan even de fameuze watervallen. Ben ooit een keer dicht over en na de lading vliegtuigje, bij de tweede in grootte watervallen van Zuiid Amerika geweest. Bewonderaars van watervallen vroegen of ik onder de indruk was. Niet dus, want ik vertelde dat ik in de suikerfabriek in Guyana - waar ik toen werkte - iedere dag water naar beneden zag vallen en ik pas onder de indruk zou raken als het water in omgekeerde richting zou 'vallen'. Gelukkig is een waterval aan jullie beter besteed en genieten jullie al vast weer in het vooruitzicht naar de volgende trip ergens in de wereld van rare beesten met- of zonder oren.

• 13 Januari 2019 - 12:06

Rob:

Welkom thuis!
    Wat een geweldig avontuur, we kijken nu al uit naar jullie verhalen!
    Rob en San

• 13 Januari 2019 - 13:45

Mus En Siets:

Ja, de vakantie zit er dus weer op Welkom in een druilerig Nederland.
    We hebben ook genoten van de verhalen en de mooie foto's.

Goede reis terug, en tot ziens .

Mus en Siets.

• 14 Januari 2019 - 06:00

Paula:

leuke verhalen en foto's ,geen saaie vakantie. Veel mooie dieren gezien! het was leuk om te lezen! jammer voor jullie is het weer voorbij! maar snel weer een andere bestemming zoeken.

Paula

• 15 Januari 2019 - 16:24

Gwen:

Dank jullie wel weer voor het meereizen! In februari ben ik 2 weken in Nederland, mag ik mezelf uitnodigen de verhalen en prachtige foto's ook live te komen beleven? Xxx

• 16 Januari 2019 - 23:28

Lindsey:

Wat een prachtige reis. Mooie ervaring.