Laatste dagen in Australië - Reisverslag uit Darwin, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Australië - Reisverslag uit Darwin, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Australië

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

31 Januari 2009 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Ons laatste bericht kwam vanuit Tennant Creek. Op dit moment zitten we net onder Darwin. Zondag 1 februari (morgen al!!) gaan we Australië verlaten en vliegen we richting Singapore.
Nog steeds is het zowel overdag als ’s nachts warm en nat. Tot bij Katharine hebben we in onze campervan geslapen maar omdat het te warm en zweterig werd en we beiden ’s nachts geen oog dicht deden, hebben we besloten toch maar slaapgelegenheid met airco te zoeken. Heeeeeeerlijk, even slaap inhalen.
Via Mataranka (wegens overstromingen konden we helaas niet naar de warmwaterbronnen) en Katherine zijn we richting Kakadu NP gereden. We hadden al gehoord van andere reizigers, die vanuit het noorden naar het zuiden reizen, dat veel wegen in Kakadu gesloten waren in verband met het hoge water. Na navraag bij het visitors-centrum in Katherine, bleek de hoofdweg berijdbaar dus we besloten het te avonturen. Inderdaad, bijna alle zijwegen waren afgesloten, dus veel bezienswaardigheden zoals mooie watervallen hebben we niet kunnen zien. Wel hebben we heel veel nieuwe vogelsoorten gespot en genoten van de prachtige natuur (weer compleet anders dan de rest van Australië).
Vanuit onze lodge (klinkt duurder dan het was) kon een bootcruise geboekt worden (boottocht van anderhalf uur). Het water stond erg hoog. De lookouts die in het droge seizoen via een wandelpad te bereiken zijn, stonden onder water, slechts een klein stukje hek was nu nog zichtbaar. Ik ben benieuwd hoe het er hier buiten de regentijd uit ziet (reden om nog eens terug te gaan.
Overal langs de waterkant staat dat je niet mag zwemmen en afstand moet houden van de waterkant in verband met de zoutwaterkrokodillen die in deze tijd van het jaar ook in het binnenland te vinden zijn. Tijdens de tocht hebben wij gezien waarom. We zagen een krokodil van ongeveer 3,5 meter, vlak naast de boot, zeer indrukwekkend! En dit was nog maar een kleintje. Deze krokodillen schijnen erg agressief te zijn en elk jaar wordt er wel een mens gedood.

Vanuit Kakadu zijn we naar Litchfield NP gereden. Hier waren de watervallen wel te bekijken. Omdat er zoveel regen is gevallen, waren deze watervallen enorm. Fantastisch om te zien. In dit nationaal park hebben we enorme termieten heuvels gezien, heel veel flying foxes (vliegende honden) en natuurlijk de nodige vogels (kaketoes, ijsvogels, enz.).

De laatste dag en morgen, voor we vliegen, willen we nog wat rondkijken in Darwin en omgeving. Vanochtend hebben we een dikke 10 kg aan spullen naar huis gestuurd dus weten we zeker dat we alles in onze rugzakken krijgen richting Azië.

Ons volgende bericht zal dus vanuit Azië komen. Eerst gaan we een paar dagen naar Singapore, dan vliegen we naar Borneo (op zoek naar Orang-oetangs, neusapen, schildpadden kortom, mooie vooruitzichten). Vanuit Borneo vliegen we naar Kuala Lumpur en gaan we met een huurauto Maleisië verkennen waarna we richting Cambodja vliegen. Daarover zullen we weer vertellen in een volgend bericht.

Heel veel groetjes, Hilda en Frank.

• 31 Januari 2009 - 06:58

Mieke En Louis:

ik was al benieuwd om je laatste australie-ervaringen te zien, dus vanmorgen meteen vroeg de computer aan!
    Kunnen jullie het allemaal nog verwerken?
    Veel plezier op je "oversteek" naar singapore en verder.
    groetjes van mieke en louis

• 31 Januari 2009 - 07:13

Tycho:

Geweldig allemaal. Erg mooie foto's van al dat natuurschoon, vooral de krokodil is erg spannend.
    Veel plezier nog.

Groet en kusjes van Tycho.

• 02 Februari 2009 - 07:26

Ronald:

Het ziet er weer fantastisch uit! Ondanks het regenseizoen (of wellicht dankzij)hebben jullie voor het thuisfront weer prachtige plaatjes geschoten.

Groetjes, Ronald