Een week in Tasmanië - Reisverslag uit Burnie, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Een week in Tasmanië - Reisverslag uit Burnie, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Een week in Tasmanië

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

07 Maart 2011 | Australië, Burnie

Hallo allemaal,

Voor we weer verslag doen van wat we de laatste dagen hebben gedaan, iedereen hartelijk bedankt voor de leuke reacties die we ontvangen, zowel via de site als via de mail. Het is erg fijn om op deze manier een beetje contact te houden.

Vorige week zondag zijn we ’s morgens van Christchurch (NZ) naar Melbourne (Aus) gevlogen. In Melbourne hebben we onze campervan opgepikt, die we pas in Cairns weer zullen inleveren. Een minder mooi model dan we hiervoor hadden, alles is ook wat ouder en meer versleten, maar we redden het er prima mee.

In Melbourne zijn we ‘s avonds de veerboot opgegaan. (Samen met zo’n 200 motormuizen, er was kennelijk een soort festival of zo, fantastisch wat een kleurrijke figuren.) We hadden een hut aan boord, dus werden de andere ochtend uitgerust wakker terwijl we de kust van Tasmanië bereikten.

In Tasmanië hebben we de eerste nachten gekampeerd in Narawntapu en Mt. William, twee natuurgebieden in het noorden waar we de vorige keer ook zijn geweest en waar Hilda veldwerk heeft gedaan. We hebben veel gewandeld en genieten van alle beesten om ons heen (kangoeroes, wallabies, pademelons, wombats, veel hele mooie vogels). Het was ’s nachts zo koud dat de slaapzakken niet afdoende waren, dus we hebben de tweede dag een dekbed gekocht. Overdag is het prima weer, veel zon, maar er staat hier (zoals heel vaak) een hele harde koude wind, dus ’s avonds koelt het heel snel af.

Vervolgens zijn we langs de oostkust naar het zuiden afgezakt, naar Hobart. Vrijdagmiddag zijn we weer aangekomen in Hilda’s oude huis. Echt thuiskomen voor Hilda. Nog net op tijd, Fay, Hilda’s vriendin, gaat volgende week verhuizen. Aan het eind van de middag zijn we naar de stad gegaan. Het centrum van Hobart is heel gezellig. Op vrijdagmiddag spreken mensen af in de pub, het was ontzettend druk. Een voormalig huisgenoot van Hilda, Farhan, kwam met wat vrienden ook naar de pub en vervolgens zijn we met zijn allen uit eten geweest. Ontzettend leuk om twee jaar later eigenlijk gewoon de draad weer op te pakken met vrienden aan de andere kant van de wereld.

We hebben bij Fay geslapen, in Hilda’s oude huis. Zaterdagochtend zijn we naar de Salamanca streetmarket geweest. Een hele grote wekelijkse markt waar je echt van alles kunt kopen, en heel veel is “made in Tasmania”, ze produceren hier bijna alles zelf. ’s Middags zijn we met vrienden van Fay naar een plek in de omgeving geweest waar we lekker hebben gewandeld, op het strand en over de rotsen. De temperatuur is de laatste dagen steeds verder opgelopen dus het was heerlijk. ’s Avonds zijn we met de hele club naar een andere pub geweest waar we heerlijk hebben gegeten en waar een leuke bluesband speelde.

Zondagochtend zijn we naar Albert en Daniëlle geweest, vrienden van Hilda vanuit Friesland. Zij zijn geëmigreerd naar Tasmanië en hebben hier een mooi leven, een mooi huis met een groot stuk grond. Ze hebben inmiddels drie kleine kindertjes die Fries, Nederlands en Engels door elkaar spreken. ’s Middags hadden we een BBQ bij Farhan thuis, heel lekker (Farhan is een echte levensgenieter, brouwt zijn eigen bier, kan heerlijk koken) en heel gezellig. Uiteindelijk zijn we allemaal daar blijven slapen.

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van iedereen en zijn we weer richting Noord-Tasmanië gaan rijden, na een heel leuk weekend met leuke en interessante mensen (Overigens behoorlijk inspannend, we zij allebei best afgedraaid).

In Hobart was bij de internetshop afgelopen zaterdag de verbinding down en de mensen hebben hier thuis meestal geen internetaansluiting (of een hele trage) dus het duurde even sinds ons vorige bericht.

Zoais je ziet hebben we een hele afwisselende vakantie, we vervelen ons geen moment en genieten met volle teugen.

Groetjes,
Hilda en Frank

• 07 Maart 2011 - 10:16

Anja & Simon:

wat is het toch mooi om dit alles te kunnen meemaken/volgen van een afstandje. we hebben wel even moeten opzoeken wat pademelons zijn.
    groeten en tot de volgende keer

• 07 Maart 2011 - 11:10

Mieke En Louis:

Weet je dat ik al 2 dagen s'morgens om 7 uur kijk of er bericht van jullie is? Het is zo leuk om mee te beleven. Wat zijn die video's schitterend. Hoe krijg je het voor elkaar op het juiste moment.
    Lieve mensen geniet lekker verder en groetjes van mieke en louis.

• 07 Maart 2011 - 13:47

Aryan:

Hallo luitjes , het doet me goed te zien dat jullie zo gelukkig zijn. Hier alles goed. Groetjes

• 07 Maart 2011 - 17:27

Mieke:

Hoi Hilda en Frank
    Mooie omgeving en prachtige foto,s en mooie verhalen.
    Hier alles goed,nog wel koud,
    De vijver was vanmorgen weer dicht gevroren.
    Heel veel plezier met alles,
    Groeten Heit en Mem en Mikkie

• 07 Maart 2011 - 20:00

Ronaldvt:

Top dat jullie na twee jaar in een warm bad terecht komen, en het heerlijk hebben! Thuis alles ok.
    Groetjes

(ps ik liep even wat achter met de reisverslagen, maar ik ben weer helemaal bij :-)

• 08 Maart 2011 - 20:32

Gwen:

He daar,

Lekker om zo veel thuisen op de wereld te hebben! Ik ga jullie even een ruime week niet kunnen volgen. Deze dame gaat de pistes af scheuren in Oostenrijk. Vreselijk veel zin in! Dus tot na 20 Maart....... Liefs Gwen

• 11 Maart 2011 - 21:12

Mus En Siets:

Hallo daar.
    Wat laat gereageerd,druk in de moestuin,het is hier nu ook lente achtig.
    leuk om weer oude kennissen te zien na 2 jaar en lekker naar de pup's ja dan kunnen jullie beter bij de vrienden blijven slapen!!!!!!!
    Veel plezier en de groetjes.