De eerste indrukken - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

25 September 2014 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Hallo allemaal,

Terwijl ik dit stukje schrijf is het is woensdagavond 24 september 18.30 uur
We proberen dit morgenchtend in Vaalwater op de site te zetten.
Het is inmiddels donker, we zitten naast onze kampeerbus terwijl om ons heen Afrikaans klinkt en overal de braai wordt aangestoken. Anderhalf uur geleden zijn we naar de zijkant van de bushcamping gewandeld. Daar zijn we met een biertje op een bankje gaan zitten met uitzicht over een kleine vlakte met een drinkplaats. Achtereenvolgens kwamen de zebra's, de kudu's, struisvogels, een neushoorn en een giraffemoeder met dochter daar drinken. De camping loopt zo over in de bush, geen hek of niets, en de beesten lopen dus ook over de camping. Vanmiddag kwam de ranger nog even waarschuwen, even verderop hadden apen een tent geplunderd!
We zijn pas sinds zondag onderweg maar we hebben al heel veel gezien en meegemaakt. We hebben een grote kampeerbus, die drie meter hoog is (met de airco) dus het is lastig bij poorten en met overhangende takken. We zijn daarmee wel van alle gemakken voorzien, dus het is luxe kamperen.
We hebben het tot nu toe erg naar onze zin. We hebben in Pilanesberg en nu hier in Marakele in twee wildparken al heel erg veel beesten gezien. Het is ontzettend leuk om op eigen gelegenheid door de parken te rijden. Op sommige plekken (meestal bij waterholes) kan je uit de auto en kun je wandelen naar een uitkijkpost, allemaal met schrikdraad afgezet
De mensen die we tot nu toe hebben gesproken zijn allemaal heel vriendelijk en behulpzaam.
Het is heerlijk weer, overdag oplopend tot zo'n 30 graden en 's nachts koelt het lekker af, zodat je goed kunt slapen. We zijn iedere dag om 6 uur op, want dan wordt het licht en het wordt even na 6 uur ook weer donker. We gaan dus om een uur of 10 ook al naar bed om zoveel mogelijk daglicht mee te maken.

Morgen gaan we naar Lapalala, naar Annemieke.

Tot een volgend bericht,
Liefs, Frank en Hilda

Naschrift: We hebben bijna nergens wifi, dus het kan wel weer even duren voor er een update komt.

• 25 September 2014 - 17:55

Mieke:

Fantastisch...Fantastisch wat een schitterende beelden.!!!
    Hier lopen toch de kriebels van over je rug.

Geniet maar fijn en stuur a.u.b. veel van deze mooie beelden dan genieten we weer helemaal mee.

Groetjes
    Mieke en Louis

• 25 September 2014 - 18:24

Geartsje:

Jongens wat weer mooi allemaal !!
    Verder geen woorden voor.

• 25 September 2014 - 19:08

Simon:

het ziet er weer prima uit daar, mooie foto's weer.
    veel plezier

groeten
    Anja & Simon

• 26 September 2014 - 00:22

Els Krol:

WAUW!

• 26 September 2014 - 20:04

Marieke:

mooie foto s een mooie fakansie
    groeten marieke en pake

• 27 September 2014 - 09:49