Terug in Hobart - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Terug in Hobart - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Terug in Hobart

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

28 December 2008 | Australië, Sydney

Beste allemaal,

allereerst iedereen bedankt voor de Kerstgroeten die we via deze site of de mail hebben ontvangen.
We hebben hier niet veel van de Kerstsfeer meegekregen, in sommige dorpjes zag je wat versierde Kerstbomen of mensen die met Kerstmutsen op rondlopen.
Tweede Kerstdag begon een grote volksverhuizing: Dan gaan veel mensen op zomervakantie. Wij zaten op Bruny Island vanaf Eerste Kerstdag en zagen hoe de veerboot lading na lading vakantiegangers op het eiland losliet. Overigens kun je dan nog steeds wandelingen maken waarbij je in 3 uur tijd maar 2 of 3 keer iemand tegenkomt hoor.

Bruny Island was wederom een hoogtepunt in onze reis. We hebben zee-arenden gezien, albino wallabies (komen alleen daar voor), we hebben een zeer spectaculaire boottocht gemaakt waarbij we een zeehondenkolonie hebben bezocht, en 's avonds zijn we gaan kijken naar de little pinguins, die na het donker aan land komen om hun kuiken te voeren. Die kuikens zitten de hele dag verscholen in een holletje, en als het eenmaal donker is komen ze tevoorschijn en beginnen om eten te roepen. Een fantastiche belevenis, waar je dan ook maar met een man of 15, onder begeleiding van een hele enthousiaste ranger, heel dicht bovenop staat.
Gisteren hebben we onze camper ingeleverd en er een klein personenautootje voor in de plaats opgepikt, waarmee we tot 1 januari in en om Hobart nog eea gaan bekijken.
We slapen in het huis waar Hilda de afgelopen maanden verbleef en daarvandaan heb je een prachtig uitzicht over de baai van Hobart.
We zaten dus vanmorgen eersterang, toen de snelste deelnemers aan de Sydney-Hobart zeilrace binnen kwamen zeilen. Spectaculair.
Nu zitten we te internetten bij de universiteit en straks gaan we de stad in, waar het groot feest is de komende dagen.

Groetjes,

Hilda en Frank

• 28 December 2008 - 07:22

Annemieke:

Hai Hilda en Frank, leuk om de verhalen en fotoos te lezen en te zien!
    Om jullie een beeld te geven, wij kunnen waarschijnlijk binnenkort onze schaatsen tevoorschijn halen! Ik zal ze moeten kopen! Gezellige jaarwisseling en tot mails!

• 28 December 2008 - 11:07

Geartsje:

Heeeeey luitjes,
    Weer mooie foto's cool die dieren het is net of zijn jullie in de dierentuin.
    Ik wens jullie nu verder goede dagen en neem er èèn op, op oudjaarsavond.
    Oant mails. Geartsje.

• 28 December 2008 - 17:24

Gwen:

Hoi Frank en Hil,

Wat grappig een albino wallaby. Zijn die niet veel kwetsbaarder met zo'n opvallende vacht kleur?? Prachtige foto ook van Bruny Island zoveel zee en smal stukje land, zelfs alleen bij het bekijken van zo'n foto voel je al klein! Enne Hil komende week gaat het echt gebeuren we kunnen schaatsen! Voorals nog op ondipe wateren en sloten maar t is toch wat. Woensdag (oudjaars) middag ben ik vrij en ga met broerlief op het Leersumse veld schaatsen. Dat is nog eens een leuke afsluiter van 2008 niet?! Gisteravond met jo en vrienden in de stad te veel wezen drinken. Erg gezellig , leuk optreden gezien van enen Charlie Dee (onwijs mooie stem!) en tegen iedereen verteld dat het hoog tijd wordt om weer eens met jou de kroeg in te gaan :) Niet dat ook maar iemnad begreep wat ik baselde (behalve Jo dan)haha. Ik ga even lekker een pizzabol halen en met Jo een avondje uitbrakken om morgen weer fris en fruitig aan de slag te gaan. Geniet en tot schrijfs in 2009! Maak er een mooie avond van! X

• 28 December 2008 - 18:13

Paula:

Hoi Hilda en frank,
    Wat is het daar toch mooi.
    We vinden het erg leuk om jullie zo te volgen.
    Het is net een film, die mooie plaatjes.
    Een goed Oudjaarsavond.
    We mailen wel weer .
    Groeten Joop en Paula
    Marieke en Arnold.

• 30 December 2008 - 07:43

Aad Oudshoorn:

Hoi Frank en Hilda,

Bedankt voor jullie emailtje. Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben. Ik wens jullie een heel goed en gezond 2009 en nog een fantastische vakantie toe.

Groetjes

Aad

• 30 December 2008 - 09:04

Vincent Verbon:

Hey Frank,

ziet er fantastisch uit.
    Door alle hectiek heb ik geen kans gezien je een goede reis te wensen en ongelooflijk veel mooie ervaringen, maar dan toch bij deze.

Daarbij natuurlijk een fantastisch nieuwjaar toegewenst voor jullie allebei, je bent een van de eerste op aarde om het dit jaar te mogen vieren ;-)

Groetjes,

Vince

• 30 December 2008 - 09:59

Frits Otten:

Tjonge Frank, wat een prachtig project en wat een belevenissen joh! Ik ben jaloers. Hier in Nederland slaat de vorst toe, bittere koude, slecht startende auto's, vastgelopen treinen, files kortom: best gezellig hier! Ik zie je berichten nu pas, maar zal ze zeer zeker blijven volgen Indiana Jones! Blijf vooral veel foto's maken, die sluiten perfect aan bij je verhaal. Hartelijke groet vanuit het barre (gaat de Elfstedentocht nu wel door?) Holland.

• 30 December 2008 - 11:11

Mieke En Louis:

hallo hilda en frank,
    we willen je vanuit een zonnig maar koud duitsland een goed en gezond 2009 toewensen. met veel reisplezier.
    Blijf maar veel mailen op deze site, dan kunnen we mooi meegenieten.
    Nogmaals goede jaarwisseling van mieke en louis.

• 30 December 2008 - 19:20

Johanna:

he Hilda en Frank,

wat fijn dat jullie weer samen zijn en nu even samen een mooie reis maken! wel heel apart om kerstmis in australie te vieren lijkt mij. hier is het wintersweer, er kan geschaatst worden.
    morgen oud en nieuw vieren en dan zullen we zien wat we allemaal in 2009 beleven.
    ik wens jullie een goed oud en nieuw en een gezond, gezellig begin van 2009.
    groetjes, liefs Johanna en boys.

• 30 December 2008 - 19:58

Marjan:

He hilda en frank,

Leuk dat jullie met de feestdagen bij elkaar zijn. En geniet ze .
    In ieder geval voor jullie ook een gelukkig en een gezond 2009

• 30 December 2008 - 21:08

Anja En Rein:

Hoi lieve vakantiegangers!

Met heel veel "heimwee gevoelens" lezen we jullie verhalen en bekijken we de foto´s!
    Wat zouden we ons graag weer aansluiten bij jullie avontuur. Het is een verslavende hobby!
    Wij kijken terug op een fantastische expeditie, die alweer een maand achter ons ligt. De praktijk is zeer goed waargenomen tijdens onze afwezigheid. Wel een dipje: Wilma gaat ons verlatn, ze gaat bij een praktijk in Woerden werken....
    Geniet van jullie prachtige start van 2009!! Lieve groet, Rein en Anja