Kerstgroet vanuit Cradle Mountain - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Kerstgroet vanuit Cradle Mountain - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Kerstgroet vanuit Cradle Mountain

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

24 December 2008 | Australië, Sydney

Beste allemaal,

Prettige Kerstdagen gewenst vanuit een zonnig Tasmanië!!

Het is hier de afgelopen dagen ongewoon mooi weer geweest dus we hebben in de korte broek door de bergen kunnen wandelen.

We zijn in twee Nationale parken aan de Noordkust geweest (Mount William NP en Narawntapu NP) waar we midden in de natuur gekampeerd hebben. We hebben honderden pademelons, wallabies, wombats en kangoeroes gezien, soms tot vlak bij onze campervan. Tegen het vallen van de avond komt alles tevoorschijn, een prachtig gezicht! En in het donker komen de possums, op zoek naar eten, dus je kunt echt niets buiten de campervan laten.

Een grote wens van Frank is het zien van een vogelbekdier (platypus) in het wild. We hebben al vele meren en riviertjes af zitten turen en tot nu toe nog geen exemplaar mogen aanschouwen. Natuurlijk hebben we nog de tijd maar de kans om dit dier in het wild te zien is niet groot. Voor de zekerheid zijn we het platypushouse gaan bezoeken. Hier worden deze dieren gehouden voor onderzoek. Ook vogelbekdieren worden bedreigd met een ziekte, een schimmel waardoor ze onvruchtbaar worden. In het platypushouse zijn dieren van dichtbij te bewonderen en wordt er veel uitgelegd over de leefwijze van de dieren. Prachtig!

De kans om een Tasmaanse duivel in het wild te zien is ook heel erg klein. Als alternatief zijn naar Trowunna wildlife park gegaan nabij Mole Creek waar men met veel succes voor nakomelingen zorgt bij Tasmaanse duivels. De eigenaar van dit park heeft ook geholpen met de opzet van het duivelverblijf in Kopenhagen Zoo.

Tasmanië is verschrikkelijk mooi, hele afwisselende landschappen, bossen, bergen, meren, watervallen, droge kustgebieden met duinen. Heel weinig mensen, er wonen 500.000 mensen op een oppervlak gelijk aan België en Nederland samen.
Je kunt zomaar 40 kilometer rijden zonder een huis te zien.

We genieten volop van al het moois. Een campervan is ideaal om hier rond te toeren want je moet wel echt alles zelf bij je hebben. We zijn nu in Queenstown waar we boodschappen doen voor de komende dagen en gaan straks weer een Nationaal Park in(Cradle mountain, Lake St Clair).

Veel liefs,

Hilda en Frank

• 24 December 2008 - 10:59

Mieke En Louis:

Hallo hilda en frank,

Ook wij willen jullie fijne kerstdagen toewensen en vast een heel goed begin van 2009.
    Dat ziet er in ieder geval heel goed uit!!
    Wat zijn kangaroe's toch leuke beestjes he.
    groetjes en liefs van mieke en louis.

• 24 December 2008 - 14:43

Joop En Anneke:

Lieve 2,

Jullie ook fijne dagen gewenst van ons.Wat ziet het er toch prachtig uit daar in de natuur,wij genieten er een beetje van mee.Liefs van joop en Anneke.

• 24 December 2008 - 14:58

Mieke:

Hoi Hilda en Frank
    Fijne Kerstdagen en een goed 2009.
    We krijgen met de kerst vorst,geen sneeuw.
    Mooie camper hebben jullie!
    De pakjes en gedichten zijn klaar.
    De kalkoen bijna.
    Lekker genieten en tot mails.
    Groeten Heit en Mem

• 24 December 2008 - 23:05

Geartsje:

Kerstnacht hier.
    Fijn te lezen dat jullie weer samen zijn.
    Mooi campertje, geniet er maar goed van.
    Maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Ik volg jullie weer op de voet.Was jullie even kwijt maar zag op de site het nieuwe bericht.
    Ik wens jullie een fijn tijd en tot horens.
    Geartsje

• 26 December 2008 - 17:37

Tycho:

Ho, Ho, Ho,

Wat laat maar natuurlijk ook van ons fijne feestdagen gewenst. Zo te zien zijn er verkeerdere plekken om deze dagen door te brengen.
    Geniet er maar met volle teugen van, we blijven via deze site lekker op de hoogte.

Groetjes,

Ronald, Diana en Tycho