Begin van de outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Begin van de outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Begin van de outback

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

13 Januari 2009 | Australië, Sydney

Momenteel zitten we op een prachtige natuurcamping in Flinders Ranges National Park. We waren van plan lekker te gaan wandelen maar daarvoor is het iets te warm. De maximum temperatuur vandaag is 40 graden dus niet te veel bewegen, veel water drinken en ter afwisseling een biertje is dan heerlijk. Vanavond na het eten gaan we nog wel een wandeling maken, dan komen ook de kangoeroes weer uit de schaduw tevoorschijn.
De 6e januari sms’te ik met Jacob en hoorden we dat het bij jullie -10 graden was (bij ons 30) kortom 40 graden verschil. Die 40 graden verschil houden we voorlopig maar even aan, bij jullie lopen de temperaturen weer op, maar bij ons ook!. Ik (Hilda) moet eerlijk zeggen wel blij te zijn dat het minder koud wordt bij jullie, ik kneep ‘m toch wel even voor de Elfstedentocht.
Sinds ons laatste bericht vanuit Mildura is het hier dus heet geworden en hoe heter, hoe meer vliegen Astrid! Frank vindt op dit moment 2 regenjacks en is druk aan het bedenken waar die ook al weer voor waren. Dat is een tijd geleden dat we die aan gehad hebben, ik hoop ze ook voorlopig niet nodig te hebben alhoewel, de natuur hier kan wel wat water gebruiken.

Ze hebben hier een soort internetautomaten staan op sommige plekken in plaats van PC’s. We hebben er nu eindelijk een gevonden met een USB aansluiting dus konden we weer foto’s plaatsen, ook bij onze vorige stukjes.
Morgen gaan we een stukje terug naar het zuiden, naar Port Augusta en daarvandaan beginnen we de reis door het binnenland via Coober Pedy, Ayer’s Rock (Uluru) en Alice Springs richting Kakadu en Darwin.

Heel veel groetjes, Frank en Hilda

P.S.
Iedereen weer heel erg bedankt voor alle reacties en mailtjes, het is erg leuk om op die manier contact te houden.

• 13 Januari 2009 - 07:15

Geartsje.:

Hoi Frank en Hilda,
    Hier gaat het niet goed met het weer, het regend, dus dooi.
    Weer mooie foto's zeg wat is het daar een hele andere wereld dan hier.
    Maar momenteel heb ik toch liever - wat de temperatuur betreft- die van ons.
    40 graden is voor mij te warm, ik hou daar niet van. Ga lekker door met genieten, dank je weer voor de mooie foto's.
    Voor mij niet te geloven die mooie vogels in de vrije natuur, prachtig.
    Groetnis en in tùt fan Geartsje.

• 13 Januari 2009 - 14:04

Gwen Again:

Hoi hoi,

Wat lees ik nou , lekker dan. Hilda die hoopt dat het hier warmer wordt en jawel het dooit!!!!:( Ik vind het balen, heb veel en lekker geschaatst. Ook op loosdrecht , echte nostalgie. De lelijke eendjes die het ijs vegen, de koek en zoopie, de muziek, ijszeilers , ijssurfers, ijskiters en vele schaatsers. De meeste dagen met vriezend weer en een blauwe lucht. Prachtige rode ondergaande zonnen op het ijs gezien. Ik ga het missen, maar heb elk schaats moment benut! Maar jullie foto's liegen er ook weer niet om, wat een pracht foto's en die blauwe zee met die prachtige rotsen erin. Super! En die koala's blijven er toch uit zien als schattige knuffeltjes :) tot volgende week , kus gwen

• 14 Januari 2009 - 11:01

Trien:

Supermooie foto`s.
    De laatste foto een mooi stilleven, 2 stoeltjes, 2 potten bier!De foto`s van de rotsen in het water, heeft wel iets weg van de cliffs of moher.Toch ook nog maar eens in Ierland kijken!Daar hebben ze ook veel dieren.....
    vooral schapen!!!! Prettige vakantie verder groetjes uit Nijland

• 16 Januari 2009 - 15:39

Mieke En Louis:

prachtige foto's. Doe voorzichtig in de woestijn. Je hebt hopelijk wel goede kaarten.
    Veel groetjes van ons uit een prachtig curacao.
    Ook wij genieten enorm.
    tot mails. mieke en louis

• 18 Januari 2009 - 09:43

Nadine & Jolien:

Hoi Hilda & Frank,

Super mooie foto's! Over een paar dagen zitten wij ook in Flinders Ranges, hebben we nu al een voorproefje! Het vliegennetje hebben we nog niet aangeschaft, maar dat zal niet lang meer duren haha! Wij zijn ook echt van mening dat vliegen echt vet irritant zijn! Fijne reis nog!
    Groetjes, Nadine & Jolien

• 19 Januari 2009 - 18:05

Ingrid:

Hoi Hilda (en Frank natuurlijk)
    Ben geloof ik wel een beetje jaloers op jullie, ziet er echt heerlijk uit. hoop dat jullie er van genieten!
    Groetjes Ingrid