De tropen - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu De tropen - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

De tropen

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

24 Januari 2009 | Australië, Tennant Creek

Gisteren zijn we de Steenbokskeerkring gepasseerd, kortom we zijn in de tropen aanbeland. Het is regentijd in deze tijd van het jaar, dus is het heet en vochtig. Douchen geeft maar heel even verfrissing en daarna begint het zweten weer. Gelukkig hebben we tijdens het rijden airco in de auto ;-).

De afgelopen dagen hebben we de omgeving rond Alice Springs verkend. Daar in de buurt heb je het nationaal park MacDonnell Ranges waar we drie dagen hebben rondgereden en gewandeld. Een fantastisch gebied met rode rotsen, veel vogels, reptielen en rotswallabies. Deze kangoeroes komen alleen hier voor en het is een prachtig gezicht om ze te zien springen over de rotsen, ze doen dat een stuk beter dan wij! De wandelpaden waren niet altijd gemakkelijk en we moesten aardig klimmen en klauteren om te komen waar we wilden zijn. Wel helemaal prachtig, een aanrader!!

Alice Springs zelf is een leuke stad met leuke kroegjes en restaurants. We hebben een heerlijke lunch gehad in een echte western saloon (Bojangles). Dit was volgens mij de tip van Elly en Geert. Helemaal gezellig in ieder geval.

Gisteren zijn we aangekomen in Tennant Creek. Zo'n 100 km ten zuiden van deze plaats hebben we nog een stop gemaakt bij Devils Marbles. Heel apart om ineens hele grote ronde stenen te zien die helemaal niet bij het landschap passen. Het is een lange tocht door de outback maar er is zoveel moois te zien. Straks rijden we door naar het Noorden, op zoek naar krokodillen!

Heel veel groetjes,

Frank en Hilda

• 24 Januari 2009 - 06:12

Annemieke:

Hoi, het klinkt allemaal erg avontuurlijk, moeilijk voor te stellen dat het daar zo heet is...De fotoos geven een goed beeld van jullie reis. Geniet ervan! Liefs Annemieke

• 24 Januari 2009 - 07:20

Mieke En Louis:

Hallo hilda en frank,
    ik ben weer heel erg blij met je berichtje en wat een mooie foto's. Kan me helemaal voorstellen hoe die vochtige warmte voelt, maar geniet ervan want hier is het ook nat maar erg koud erbij!!.
    Blijf maar lekker genieten en groetjes van mieke en louis.

• 26 Januari 2009 - 08:11

Marieke:

Hoi Hilda en Frank,

Wat een prachtreis! Lekker genieten samen!
    Brrr alleen die spin dan he ahhaaa..

• 26 Januari 2009 - 16:37

Tycho:

Hoi,
    Fantastische avonturen die jullie beleven. Voor Tycho zijn vooral de foto's geweldig van de dino (hagedis), de kangoeroe en de (op de foto in ieder geval) enorme spin.
    Toen ik voorlas dat jullie nu op zoek gaan naar de krokodillen begreep hij het helemaal niet meer..... Wij wel, genieten maar.

Groetjes Ronald, Diana en Tycho.

• 27 Januari 2009 - 13:30

Mieke:

Hoi Hilda en Frank
    Het is daar heel mooi bij jullie ,maar erg warm .
    Bij ons gaat het weer winteren ,
    De vijver is al weer een paar dagen dicht gevroren.
    Het word weer steeds kouder ,een echte winter.
    Volgende week weer schaatsen ,zegt Piet.
    Heb al weer zin in de volgende foto,s
    Hier alles goed en de groeten van ons allemaal.
    hoi hoi Mem

• 28 Januari 2009 - 11:24

Eddy Peters:

Hey Hilda en Frank,

Hier een berichtje van OPG. Ik weet het, je was het vergeten maar OPG bestaat nog. sry :)
    Vind het leuk om jullie regelmatig op internet te volgen. Er kunnen wat mij betreft niet genoeg foto`s geplaatst worden. in èèn woord schitterend. Geniet er van en groetjes van OPG en Cindy ;)

• 29 Januari 2009 - 07:31

Jan C:

De spin (de grote griezel) is een Golden orb weaver, giftig maar (uitzonderlijk voor Australie) niet dodelijk.

Leuk he die binnenlanden! Vergeet niet om in Mataranka uit te rusten!

Veel plezier nog