Bericht vanuit Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Azië

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

03 Februari 2009 | Singapore, Singapore

Beste allemaal,

Hierbij een kort berichtje vanuit Singapore, onze eerste bestemming in Azië.
Onze vlucht vanuit Darwin verliep voorspoedig en om een uur of tien zondagavond waren we in ons hotel in Singapore, een hip hostel: Hangout@Mt.Emily.
Singapore is een stad waar ultramodern en traditioneel elkaar overal ontmoeten. Wolkenkrabbers, Starbucks, en alle grote merken van de wereld in straten zoals Orchard Road, maar ook Hindoetempels, mensen in traditionele kleren en stalletjes met kruiden en offerandes voor de tempel. Veel verschillende bevolkingsgroepen hebben hier een eigen plekje gevonden.
Gisterenmorgen hebben we wat door Little India lopen dwalen, erg fascinerend.
Daarna zijn we met de moderne metro en de bus naar de dierentuin gegaan, een van de mooiste dierentuinen die we ooit bezocht hebben (en we hebben er inmiddels heel wat gezien). Ruime verblijven, orang oetans die zo’n beetje door de hele dierentuin vrij kunnen bewegen, heel weinig hekwerk, veel ruimtes waar je vrij tussen de dieren kunt lopen, de beesten lijken zich ook goed te voelen, je ziet weinig “ge-ijsbeer”
’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een Italiaans-Perzisch restaurant (rare combinatie, dat vonden wij ook, de waterpijp stond naast het espresso-apparaat).
Vandaag willen we een aantal tempels bezoeken en een wandeling door Chinatown maken.
Vanavond vliegen we naar Kuching, de hoofdstad van Sarawak (Maleisië), op Borneo.

Veel liefs,

Frank en Hilda

• 03 Februari 2009 - 06:15

Geartsje,:

Zo hè,
    Wat een geweldige reis en wat zien jullie veel.
    Kan je dit wel allemaal aan, heb je wel zoveelveel bites in je hoofd om dit allemaal op te slaan?
    Ik geniet ervan om zo met jullie mee te reizen.
    Ik wens jullie nog een fijne reis verder en oant in oare x.
    Geartsje.

• 03 Februari 2009 - 06:55

Mieke En Louis:

Fijn dat je weer zo'n goede reis hebt gehad en singapore zal best veel veranderd zijn, maar ik heb er ook hele leuke herinneringen aan van jaren en jaren geleden.Maar wat zet je een stappen in diverse culturen mensen.
    Geniet maar en dank voor je snelle berichtje.lieve groetjes van mieke en louis

• 04 Februari 2009 - 08:27

Simon:

mooi op tijd weg uit australie en verder genieten in azie
    blijf foto's en verhalen sturen wij blijven het hier op de voet volgen
    namens iedereen op de SD de groeten