De Vesuvius en Napels - Reisverslag uit Pompei, Italië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu De Vesuvius en Napels - Reisverslag uit Pompei, Italië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

De Vesuvius en Napels

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

27 April 2013 | Italië, Pompei

Hallo allen,

Afgelopen twee dagen hebben we weer leuke dingen gedaan een meegemaakt.
Donderdag hebben we een bezoek gebracht aan de Vesuvius. We zijn naar een parkeerplaats gereden waarna we in een busje naar boven werden gebracht. Na een kilometer klimmen kwamen we aan bij de krater van de vulkaan. Fantastisch om te zien. Een vulkaan zoals je je een vulkaan voorstelt. We hebben een stuk over de krater gelopen en zagen zelfs rook uit de krater komen. Best een griezelig idee hoor. Er stonden overal seismografen dus ik heb er vertrouwen in dat als hij gaat uitbarsten er tijdig geevacueerd kan worden.

Gisteren zijn we Napels gaan bezoeken. Gelukkig is op 50 meter van onze camping een treinstation en hoefde ik niet te rijden. We hebben onder andere het koninklijk paleis gezien, het oude kasteel bij de haven en veel tijd genomen in het archeologisch museum waar prachtige muurschilderingen en mozaiken tentoongesteld worden die onder andere in Pompeji gevonden zijn. Een leuke aanvulling op ons bezoek aan de opgravingen. Tijdens het wandelen zie je leuke stukjes van de stad, ook veel minder leuke stukjes overigens. Het vuilnisophaalsysteem is nog steeds niet goed geregeld daar.

Op de camping is het verschrikkelijk druk, de Italianen hebben een lang weekend (het was donderdag bevrijdingsdag) en alle Italianen hebben hun camper van stal gehaald en lijken nu hier te zitten. Elk plekje hier is bezet, het lijkt wel hoogseizoen hier.

Vandaag onze laatste dag in Pompeji en vanaf morgen rijden we weer richting huis.

Tot het volgende bericht,

Groetjes Frank en Hilda

• 27 April 2013 - 09:33

Simon:

Ha Frank & Hilda,

mooi hé om zoiets te kunnen doen, goede reis terug

groeten
    Simon

• 27 April 2013 - 10:20

Leanne:

Vesuvius gaaf!!!! Nu door naar Mount Etna op Sicilie ?
    Veel plezier de rest van de vakantie en veilig terugrijden.
    Wij vliegen morgen naar Bali!
    Er schijnt voldoende WIFI te zijn dus als het goed is kan ik ook wat foto's uploaden.!
    Tot de 16e op het feest van Abva.

Leanne

• 27 April 2013 - 13:30

Mieke:

Ik was toch echt al een beetje bang dat er iets fout was, maar gelukkig komt er weer bericht binnen. Jullie pakken het ook wel resoluut aan hé om meteen de hele omgeving goed te bezichtigen. Geweldig. Ik hoop dat je nog even geniet van het heerlijke weer, want het is hier al weer erg koud.
    Hele fijne reis terug en doe maar lekker kalm aan.
    Groetjes,
    mieke en louis