Zuid-Italie - Reisverslag uit Pompei, Italië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Zuid-Italie - Reisverslag uit Pompei, Italië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Zuid-Italie

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

23 April 2013 | Italië, Pompei

Hoi allen,

We zijn inmiddels aangekomen in Pompei waar we nog net een plaatsje op een camping hebben gevonden. Morgen is het een feestdag in Italie en dus super druk overal. De camping is volgeboekt, niet te geloven toch? zo eind april.
We zijn vanmorgen eerst naar Pisa gereden. Daar de beroemde scheve toren mogen aanschouwen. Ook daar was het veel drukker dan verwacht maar de moeite waard om te bekijken.

Na Pisa hebben we nog bijna 6 uur gedaan om naar Pompei te komen. Een prachtige rit waar we vooral mooie heuvellandschappen hebben gezien en mooie steden gebouwd op steile hellingen. Het is hier veel meer lente dan bij ons. De bomen zijn al mooi groen, veel bloesem, de brem goudgeel en we hebben de druivenranken al zien ontspruiten.

Italianen in auto 's zijn vreselijk, ze doen maar wat. Ze kijken niet eens bij het invoegen en gaan gewoon. Het is een wonder dat we geen noemenswaardige ongelukken hebben gezien onderweg. Ik pas mij maar aan en zo komen we er wel.

Het is nu 10 uur in de avond en we zitten buiten voor onze tent in T-shirt, heerlijk!

Tot het volgende bericht,

Groetjes Frank en Hilda

• 23 April 2013 - 22:14

Geartsje:

Wees maar voorzichtig met die heethoofden in het verkeer.
    Wat zijn jullie al weer ver weg, en lekker warm,
    geniet maar weer lekker verder.
    Groetjes

• 23 April 2013 - 22:20

Mieke:

Leuk dat je zo geniet van het mooie weer en dat je lekker al kunt kamperen. Ik ben wel benieuwd of het 's nachts koud is. Dit is toch wel super hoor!Vandaag heb ik in gedachten met jullie meegereden en was benieuwd of je de scheve toren in Pisa zou bekijken. Is wel apart hè. In Italië zelf rijden zou ik nooit meer durven . Kijk maar goed uit. Ik denk dat je Pompeii ook wel erg apart zult vinden en alleen al de Vesuvius in de verte bewonderen is mooi.
    Geniet maar lekker verder. groetjes mieke en louis

• 23 April 2013 - 23:09

MiekevT:

Ciao avventrieri,
    Wat ben ik toch jaloers op jullie! Hup je tas in de auto en gaan. Gelukkig word ik ook hier al erg blij van alles wat de lente brengt. Ik hoop dat jullie het heerlijk hebben daar.
    Inmiddels ben ik alle Roti-ingredienten aan het verzamelen voor als jullie weer thuis zijn.
    Tot gauw x

• 23 April 2013 - 23:11

Miekevt:

Zag dat ik een letter vergeten was: avventurieri

• 23 April 2013 - 23:29

Leanne:

Ach je raakt eraan gewend ;), gewoon je toeter gebruiken. Italianen hebben minder persoonlijke space nodig :). Zijn jullie de toren nog ingeweest? Meestal moet je vooraf reserveren. Buiten rondlopen is ook een hele belevenis. Pisa is niet veel meer dan de winkelstraat en de toren, maar wel gezellig Italiaans. (Parma en Bologna zijn ook leuk trouwens). Maar jullie zijn al verder afgedaald! Genieten gewoon. Enjoy en tot de 16e!

• 24 April 2013 - 00:24

Simon: