San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

San Marino

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

28 April 2013 | San Marino, San Marino

Hallo allemaal,

Als we onszelf een wereldreiziger mogen noemen moeten we toch op zijn minst 100 landen hebben bezocht en om ons lijstje uit te breiden dachten we eens te kijken buiten de Europese Unie. We zijn vandaag aangekomen in de republiek San Marino en wow, wat fantastisch!

Eerst nog even wat vertellen over de afgelopen dagen. Gisteren zijn we richting het zuiden gereden naar Paestum. Daar is een Griekse stad ontdekt waar nog prachtige tempels te bewonderen zijn. Naast de overblijfselen was er een museum te bezichtigen wat zeer de moeite waard was. We reden door een prachtig gebied waar onder andere de Mozzarella gemaakt wordt. De Mozzarella in Nederland is maar flauw vergeleken met hier, heerlijk.

Vanmorgen hebben we onze tent weer ingepakt en zijn eerst richting Solfatara gereden. De aardkorst is daar heel dun dus op sommige plekken komt hete stoom of zwavel uit de grond. Je loopt door een soort maanlandschap, heel bijzonder. Ook hier stonk het naar rotte eieren. Dat hebben we eerder gezien in Nieuw-Zeeland en dit was nauwelijks minder bijzonder. Voor Frank was dit een soort jeugdsentiment, hij was hier bijna 40 jaar geleden als jochie (Mieke/Joop, welk jaar is dat geweest?).

Solfatara ligt aan de Middelandse zee en we zijn vandaag naar de andere kant van de laars gereden richting de Adriatische zee. Een hele mooie rit tussen hoge bergen door, bedekt met sneeuw, en door mooie natuurgebieden. Zo zijn we beland in een hotel boven op een berg in het kleine landje San Marino. Een middeleeuwse ommuurde stad waar we bij aankomst gelijk de omgeving zijn gaan verkennen tot het donker was. Een bijzondere plek, een aderlaarsnest hoog op de rotsen, rondom kilometers ver uitzicht (je kunt de zee zien 20 kilometer verderop).

Morgen weer verder huiswaarts.

Groetjes Frank en Hilda

• 28 April 2013 - 23:58

Geartsje:

Fantastisch, wat mooi, geen woorden verder voor.

• 29 April 2013 - 01:02

Leanne:

Klinkt geweldig groeten uit hong kong!

• 29 April 2013 - 08:16

Mieke:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om in één enkele week zoveel te bekijken en Italië dan ook letterlijk rond te rijden. Wat een idee! Ik was al benieuwd of jullie de solfatara nog zouden bekijken en of het nog steeds zo stinkt.
    Frank volgens mij is de Solfatara in 1972 geweest. We zijn toen maar een week in de buurt van Napels geweest omdat het allemaal een beetje link was in die tijd. Op de terugweg zijn we toen in Imperia terecht gekomen waar we daarna nog 1 keer zijn geweest. Frank jij wilde toen ook altijd zo graag een paar dagen in Zwitserland blijven dus dat hoorde erbij. Wat is het toch geweldig om zo steeds met jullie mee te kunnen reizen. Ik geniet echt met jullie mee en kijk wel een aantal keren per dag de foto's. Geweldig.

We wensen jullie een fijne reis terug en veel groetjes van mieke en louis

• 29 April 2013 - 09:14

Rob:

Wat geweldig, mooie foto,s
    schitterend tempels in nog zo'n goede staat,
    die uitzichten zijn ook geweldig,
    Leuk om te lezen dat jullie zo genieten en mooi dat we mogen meegenieten.
    Geniet nog lekker door hier is het op dit moment koud en regen.

veel plezier!