Eerste bericht uit Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Vietnam

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

06 Januari 2014 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,

We hebben nog steeds een beetje last van onze jetlag en toch hebben we het gevoel dat we al weer heel lang op vakantie zijn. Dat is een goed teken, toch?

Onze vlucht naar Bangkok verliep voorspoedig, de aansluiting was krap aan maar we haalden de vlucht naar Ho Chi Minh (voormalig Saigon) in Vietnam.

De rit van het vliegveld naar het hotel was wel schrikken, wat is het druk op de weg. Een en al scooters/ brommers en het lijkt alsof ze maar wat doen in het verkeer. We hebben verwonderd om ons heen gekeken en vooral niet meegereden met de chauffeur want een vakantie begin je niet met stress!!!

De eerste anderhalve dag hebben we de stad verkend, overstekend met ware doodsverachting. Markten, oude en nieuwe gebouwen, standbeelden van Vietnemese helden en we hebben een kijkje genomen over de stad vanaf de Bitexco toren, vanaf de 49ste verdieping. Ook hebben we de boel zitten bekijken vanaf het dakterras van het befaamde Rex hotel (waar tijdens de Vietnam-oorlog de journalisten hun briefings kregen)

Vanmorgen zijn we met het vliegtuig naar Da Nang gevlogen en daarvan zijn we naar Hoi An gegaan. Ho An was vroeger een belangrijke handelsstad met pakhuizen van Japanners, Chinezen, Europeanen en die oude stad is nu werelderfgoed. We hebben wat eerste indrukken opgedaan (mooi, leuk en heel erg toeristisch) maar gaan alles morgen beter verkennen. In Ho Chi Minh was het in de 30 graden en erg benauwd. Hier is het een graadje of 27 en beter uit te houden.

Iedereen bedankt voor de reacties en tot een volgend bericht.

Groetjes,
Frank en Hilda

• 06 Januari 2014 - 17:39

Mus En Siets:

Hoi Hilda en Frank.
    Hier regen t het pijpe stelen
    Blij dat jullie goed zijn over gekomen.
    We zullen jullie op weer volgen.
    En v.d. foto's genieten.
    En een goede reis verder.

Groet Mus en Siets.

• 06 Januari 2014 - 18:03

Aryan:

Een hele fijne vakantie gewenst
    En pas op met oversteken!
    Gr

• 06 Januari 2014 - 18:54

Paula:

Fijn om wat van jullie te horen en zien! veel plezier, mooie foto's groet

• 06 Januari 2014 - 19:49

Simon & Anja:

ziet er inderdaad druk uit, gaan jullie nog een scootertje proberen?
    doe rustig aan, tot de volgende keer.

groeten

• 07 Januari 2014 - 02:38

Mieke En Louis:

Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. Druk in Saigon, dat hebben wij ook ervaren. Leuk, het terras van het Rex hotel. Nou maar weer gezellig verder reizen.
    Wij zitten in Wellington en hebben vanmorgen het te papa museum bezocht. Eergisteren Rotorua. Wat was dat mooi!!
    We wensen jullie verder veel plezier en houdencontact.
    Groetjes Mieke en Louis

• 07 Januari 2014 - 08:38

Leanne:

Mooie combi tussen modern en authentiek. Het ziet er erg indrukwekkend uit.
    Ik hoop dat de jetlag een beetje voorbij is. Genietze!

Leanne

• 07 Januari 2014 - 12:29

Rob:

Goed om te zien dat jullie heelhuids door de drukte heen zijn gekomen. Heel veel plezier en leuk om te mogen meegenieten. Hoe is het bier daar of heb je dat nog niet gevonden :-). Groet Rob

• 07 Januari 2014 - 22:08

Joop En Anneke:

Nou jullie zien weer heel veel,we hebben genoten van de eerste foto s.Niet gedacht dat het zo druk zou zijn.We wachten met spanning op jullie volgende bericht,en reizen in gedachten met jullie mee.Groet,Joop en Anneke