El Condor pasa - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu El Condor pasa - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

El Condor pasa

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

29 November 2012 | Peru, Cuzco

Hoi allemaal, hier weer een teken van leven, we zijn inmiddels midden in de Andes, in Cuszo.

Om eerst wat van jullie reacties op het vorige bericht te beantwoorden: Mieke, von Daniken schrijft inderdaad over de Nasca lijnen in "Waren de goden kosmonauten". Leanne, sandboarden hebben we niet gedaan, we vonden 1 keer naar boven klauteren, en dan zonder board, genoeg :-) Evert, onze reis gaat duren tot 29 december, we hebben wel een plan (Bolivia dwars doorsteken en dan Brazilië in), maar er ligt niets vast, behalve de terugreis. Oh ja, die panfluit, dat gaat lukken hoor. Tycho, het is inderdaad een pelikaan, die hebben hier een hele andere kleur. Ronald, de Peruvian Boobies die jij bedoelt, daarvoor moet je op een andere site zijn. Simon, dat vliegtuigje is echt heel klein, je kunt niets dan alleen je fototoestel meenemen en je komt er aardig bezweet uit.

Ons vorige bericht kwam uit Arequipa, waar we twee heerlijke dagen hebben doorgebracht. Een hele mooie stad, leuk om te voet te verkennen, heel mooi weer en ook hier weer zalig eten.
Daarvandaan wilden we een tocht maken naar de Colca Canyon, in de hoop Condors te zien. We hadden ons aardig voorbereid en hebben een tour geboekt die net weer even van de gebaande paden afging. Een kleine groep, ahum, wij tweetjes, een gids en een chauffeur.
De tocht was echt onbeschrijfelijk mooi. Heel hoog de bergen in, over een pas van 4900 meter en we hebben overnacht op 3400 meter. Tijdens het wandelen hadden we echt last van kortademigheid en duizeligheid, dit is wel even iets anders dan klimmen in de Ardennen. We hebben heel veel voor ons nieuwe diersoorten gezien, zoals vicuñas (wilde neef van de lama), vizcachas (een soort chinchilla) een comandreja (wezel) en veel soorten vogels. We hebben meerdere indianendorpjes in de canyon bezocht, overal erg vriendelijke mensen ontmoet en we hebben overnacht in Cabanaconde, een klein dorpje waar we de enige gasten waren in het hotel. In de kloof zijn een paar plekken waar je aan de rand van een afgrond van 1200 meter, als je geluk hebt, Condors op de thermiek omhoog ziet komen. De eerste dag hebben we er een stuk of 4 gezien, de tweede dag nog een stuk of 6, echt heel indrukwekkend. Een hoogtepunt van deze vakantie.

Gisterenochtend zijn we van Arequipa naar Cuszo gevlogen, vlak over, eigenlijk meer tussen, de besneeuwde toppen van de Andes. (Dit vliegtuig was iets groter hoor, we waren met een man of 50). Ook hier is het mooi weer, maar wel iets frisser dan in Arequipa, ook hier zitten we boven de 3000 meter. Inmiddels lijken we een beetje aan de hoogte gewend. We zitten hier midden in het hart van het voormalige Inka-rijk en daar willen we de komende dagen het een en ander van zien.

Groetjes, Frank en Hilda

• 29 November 2012 - 07:38

Elly:

ha Hilda en Frank,

Jeetje dit is wel echt kicken hoor. Prachtig die condors, maravilloso.
    groetjes

• 29 November 2012 - 08:38

Mieke:

Hoi Frank en Hilda,

Ik zit hier, nog in mijn duster, te kwijlen bij het zien van al die prachtige foto's. Wij boeken vast een plaatsje op de eerste rij in je bioscoop thuis als je film klaar is. Dit is toch mooi!!!! Hoe heb je die condor zo prachtig in beeld gekregen?
    Heerlijk om weer een berichtje te ontvangen en zo mee te mogen reizen. Wees voorzichtig en geniet verder van deze schitterende reis.
    Groetjes Mieke

• 29 November 2012 - 15:53

Mieke:

Hoi Hilda en Frank.
    Bedankt nog voor de felicitaties,
    Wat prachtige foto,s,mooie natuur,
    en wat hoge cactussen.
    Lekker genieten.
    Groeten Heit en Mem.

• 29 November 2012 - 17:44

Maarten Van Vredendaal:

Hoi Hilda en Frank,
    Wat gaaf dat jullie wel condors gezien hebben.(ben best wel jaloers) :-)

• 01 December 2012 - 11:25

Geartsje:

Hier zijn geen woorden voor, alleen PRACHTIG.

• 01 December 2012 - 16:38

Angelina:

Hai!
    Ik kom even spieken en word meteen overladen met prachtige foto's, wat mooi!! *jaloers is*
    Zodadelijk eens googelen op de plaatsen die jullie allemaal bezoeken. Volgens mij is dit wel een aanrader - voor als de kids eens iets groter zijn geworden wellicht...
    *gaat een burgerlijke vakantie op de Canarische Eilanden boeken*...

Heel veel plezier verder, en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

Groetjes,
    Angelina

• 03 December 2012 - 11:40

Irene:

Hoi Hilda en Frank,

Wat is het weer heerlijk om al jullie verhalen te lezen. 26 graden, klinkt geweldig, terwijl hier de sneeuw voor het eerst een beetje blijft liggen (ook al is het maar voor even).

Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende bericht met prachtige foto's!

Liefs Irene

• 03 December 2012 - 15:41

Ronald:

Man, wat ziet het er weer mooi uit.... zeker vergeleken met de beelden die ik nu zie wanneer ik uit het raam kijk......
    Hou ons op de hoogte, dan blijven we toch een beetje meegenieten!

Groetjes

• 04 December 2012 - 21:35

Gwen:

wauw nu pas tijd om ook deze foto s even te bekijken.....wauw!