Laatste dag in Peru - Reisverslag uit Puno, Peru van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Laatste dag in Peru - Reisverslag uit Puno, Peru van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Peru

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

04 December 2012 | Peru, Puno

Hoi allemaal,

bedankt voor alle leuke reacties.

We maken zo ongelooflijk veel mee dat het weer tijd wordt voor een stukje. Inmiddels zijn we aangekomen in Puno, in het zuidoosten van Peru. Morgen willen we de grens over gaan naar Bolivia.

Terug naar 4 dagen geleden toen we nog in Cusco verbleven. Op de dag dat we ons vorige stukje schreven hebben we tickets gekocht voor de dag erna naar Machu Picchu (beroemde Inca ruïnes boven op een berg) . Met een minibusje zijn we naar Ollantaytambo gereden. Een prachtige rit door de Sacred Valley. Vanuit Ollanta hebben we de trein genomen richting Aguas Calientes. Hiervandaan kun je in vroeg in de ochtend een bus naar boven nemen zodat je de zon op kunt zien komen in Machu Picchu. De volgende ochtend dus om 5 uur op en naar boven. Boven aangekomen zijn we direct doorgelopen naar het punt waar alle postkaartfoto's worden genomen en omgeven door mist openbaarde zich het schouwspel. Wat een hoogtepunt van onze vakantie. Prachtige ruïnes in een regenwoudachtige omgeving, super.

We namen dezelfde weg weer terug naar Cusco en zijn de volgende dag vertrokken richting Puno. We stonden die ochtend mooi om 7 uur klaar voor het hotel wachtend op ons transport richting het busstation waar we om 7.30 de bus moesten hebben. Om 7.15 toch maar even gebeld en ja, ze zouden er met 5 minuten zijn. Om een lang verhaal kort te houden, ze waren er om 7.35 en als een achterlijke is onze chauffeur gaan rijden terwijl de bijrijder via zijn GSM aan het smeken was of de bus niet nog even kon wachten. Uiteindelijk hebben we de rit door de buitenwijken van Cuzco overleefd, is de bus tot stoppen gebracht en konden we alsnog mee. Mooie binnenkomer. Onderweg stopte de bus bij een aantal bezienswaardigheden. Een prachtige kerk, de Inca-ruïnes van Raqchi, een leuk museum, een lekkere lunch en als hoogste punt een pas op 4300 meter.

Het heeft hier in Puno de hele nacht geregend maar gelukkig was het vanmorgen weer zonnig. Ja, de regentijd is begonnen dus regenjassen gaan standaard mee, al hebben we ze nog niet aangehad.
Vanuit de haven hebben we een boot gepakt richting de drijvende eilanden op het Titicaca meer (gelegen op 3800 meter). De indianen wonen op eilanden gemaakt van riet die afdrijven als ze niet met stokken vaststaan. Best vreemd, als je springt golft het hele eiland mee en op sommige plekken kun je er zo doorheen zakken. Ook huizen, boten, bedden, bijna alles is gemaakt van riet. Het was erg interessant en het meer is betoverend mooi.
Omdat het de laatste dag in Peru was moesten we wel het nationale gerecht van Peru proberen, Cavia. Ik (Hilda) heb slechts een hapje op (wel een hele achterpoot) en vond het een nogal akelig gezicht en vooral het idee. Het smaakte naar flauwe kip en het was nogal een gedoe om er wat vlees vanaf te krijgen, we zullen het thuis tijdens een gezellig diner met vrienden niet voorzetten ;-).

Tot ons volgende bericht vanuit Bolivia.

Heel veel groetjes,
Frank en Hilda

• 04 December 2012 - 00:34

Rob:

Geweldig om jullie verslagen te lezen, je kunt je er helemaal in inleven. Zeker als er foto's bij zijn.
    Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag.Blijf vooral genieten!

Rob

• 04 December 2012 - 09:14

Ronald:

Prachtige foto's weer..... en die cavia ziet er eigenlijk best wel lekker uit...

• 04 December 2012 - 09:16

Mieke:

Hallo Hilda en Frank,

Wat een indrukwekkende foto's weer. Ik denk dat er niet veel toeristen zijn die zoveel uit zo'n reis halen als jullie. Dat eiland met die huisjes van riet is ook wel heel bijzonder.De inca- ruines zijn natuurlijk het moist als je zo heel vroeg bent. Ben je niet erg moe van alle indrukken?
    Geniet lekker verder en maak maar veel verslagjes. Kunnen wij mooi meegenieten.
    Groetjes
    Mieke en louis

• 04 December 2012 - 12:34

Simon & Anja:

sorry dat we niet eerder hebben gereageerd, waren even weg.
    ziet er weer fantastisch uit, het is maar goed dat je uitleg geeft bij sommige foto's
    veel plezier nog, op naar het volgende reisverslag

groeten

• 04 December 2012 - 13:55

Leanne:

de cavia lijkt wel een lekker hapje carpacio... (dat hadden we toevallig hier in het michelin sterren restaurant N'Joy! home made by Melanie en Jessy).
    Machu Picchu staat ook op mijn bucketlist....(cavia dan weer niet ;)), maar ik had toch in jullie koffer moeten kruipen.
    Ik ga me vast verheugen op de vrijdag middag DVD show met een wijntje (en voor jullie een biertje).

• 04 December 2012 - 21:27

Gwen:

Hoi hoi reizigers,
    Prachtig prachtig! Hier wat druk met wat dichtwerk en andere bezigheden rondom een of andere Heilige man ;-) Jullie nog wat los kunnen peuteren over het einde der tijden....heeft het nog zin me te buigen over een rooster 2013.....;-) Ben benieuwd wat Bolivia jullie brengt! Geniet xxx

• 06 December 2012 - 17:33

Mus En Siets:

Wij zien het wel,julie genieten er lekker van.
    Hier hebben wij een witte wereld,gisteravond een sneeuwstorm.
    De cavia heb je wel even weg gespoeld zo te zien.
    Verder een goeie reis.
    Mus en Siets.

• 08 December 2012 - 08:46

Marjolein:

Hi Frank en Hilda. Wat onzettend leuk om jullie verslagen te lezen. De foto's zijn erg herkenbaar, ik krijg er gewoon een beetje heimwee van. De cavia ging mij ook iets te ver, ik heb het ook bij een klein hapje gelaten. Geniet lekker van al het moois. Op naar Bolivia!
    Winterse groeten uit Nieuwegein, ook van Maarten