Eerste bericht uit Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Peru

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

19 November 2012 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

groeten vanuit Lima, Peru.

Hier dan ons eerste bericht. Het is hier nu maandagochtend (het is 6 uur vroeger dan bij jullie). We hebben zaterdag een voorspoedige reis gehad en slapen hier in een leuk hostel, in de wijk Miraflores. Zondagochtend hebben we vroeg ontbeten en zijn daarna naar het centrum van Lima gegaan met de bus. Lima is erg uitgestrekt en het verkeer is echt een belevenis. Wat een drukte en een chaos.
Het historische centrum van Lima is erg mooi (dat geldt zeker niet oor de buitenwijken) en men is overal druk bezig om het nog mooier te maken. Wij vielen met onze neus in de boter, we kwamen in een processie terecht ter ere van San Martin de Porres, de eerste zwarte heilige van Peru. We kregen bidprentjes en symbolische cadeautjes van sommige gelovigen. Er was van alles te doen, het was een drukte van belang met een militaire kapel te paard, een soort defilé voor het overheidspaleis en veel mensen die echt een dagje uit waren. We zijn geïnterviewd door een paar studenten Engels (ik hoop dat ze nog even hebben voor ze afstuderen, maar het was wel heel leuk).
Ook hebben we heerlijk en heel overvloedig gegeten op een terras. Het is lekker weer, niet te heet, een graad of 20. In de middag zijn we teruggegaan naar ons hostel en 's avonds hebben we opnieuw lekker gegeten buiten op een terras vlakbij ons hotel.
We zijn bijtijds naar bed gegaan, moe van alle indrukken.

We zullen over een paar dagen een nieuw verslagje proberen te plaatsen.

Groetjes,

Frank en Hilda

• 19 November 2012 - 12:47

Geartsje:

Fijn dat jim in goede reis han hè, genietsje mar goed.
    Nijtsje jir wei = dader van Marianne Vaatstra opgepakt ( 100 % DNA)
    Laterzzzzzzzzz

• 19 November 2012 - 12:55

Mieke:

Hoi Hilda en Frank.
    Fijn dat jullie er zijn en dat het mooi weer is.
    Hier is het koud en mistig.
    Lekker genieten.
    Groet Heit en Mem.

• 19 November 2012 - 13:13

Leanne:

Wow dat ziet er goed uit!

• 19 November 2012 - 13:23

Rosa:

Hallo:
    Ik koma uit Peru maar ik woond in Nederland al lang. De andere plaats dat ook heel leuk is, Barranco.
    Vooral in de wekend. Het is no zo ver uit Miraflores met een taxi en 15 minuten ben je daar.
    Groeten!!.

• 19 November 2012 - 13:27

Simon & Anja:

hallo travel duo,

lekker weer, lekker eten, goed geslapen wat wil je nog meer, we blijven jullie volgen
    groeten en geniet ervan

simon & anja

• 19 November 2012 - 14:18

Mieke En Louis:

Hallo Hilda en Frank,

Dat zijn al weer veel belevenissen voor één dag. Processies zijn altijd zo bijzonder en je hostal ziet er goed uit. Ik kan het me heel goed indenken hoe je dan samen lekker op een terras zit te genieten. Houd ons maar vaak op de hoogte. We reizen in gedachten met jullie mee.
    Groetjes
    Mieke en Louis

• 19 November 2012 - 16:15

Jolein:

Hoi, hoi!
    Wat leuk allemaal!!! Ziet er erg gezellig uit op de foto's. Wat een gelukt dat je de processie tegenkwam! geniet er van en hou ons maar op de hoogte! Veel plezier nog, kuzz

• 19 November 2012 - 17:19

De Mus En Sietske:

Hoi Hilda en Frank.
    Wij hebben van julie ouders gehoord dat julie weer op reis zijn.
    Julie stonden nog bij de favorieten.
    Dus we volgen julie maar weer.
    Dus lekker weertje.
    Mooie fotos.
    En nu maar lekker genieten.

Groetjes Mus en Sietske

• 19 November 2012 - 22:54

Gwen:

hoiiiiiiii,
    Ziet er gelijk alweer goed uit allemaal! Geniet maar lekker....
    Kijk uit naar jullie belevenissen! Tut :-)

• 20 November 2012 - 11:28

Rob:

Hoi,
    Mooier kan jullie vakantie niet beginnen.
    Tabletje werkt goed zo te zien
    Kijk nu al uit naar jullie volgende bericht, lekker genieten
    Rob

• 20 November 2012 - 12:14

Annemieke:

super super! Ik ga jullie weer volgen hoor! En....we zitten deze maand in dezelfde tijdzone grappig :-) Doe voorzichtig en geniet! (leuke hostel!)

• 20 November 2012 - 21:46

Astrid:

He hoi wat gaaf dat jullie weer lekker op reis zijn!! Ik ben super jaloers vooral als ik die foto's zie. Doet me erg denken aan mijn tijd in Peru (alweer ruim 10 jr geleden)... Geniet er samen lekker van en laat je lekker onderdompelen in de cultuur en mooie natuur!! Hasta la proxima!! Beso Astrid

• 21 November 2012 - 11:54

Paula:

leuk hostel en leuk om wat van jullie te horen, tot snel
    Groet Paula

• 21 November 2012 - 13:24

Mirjam:

Toe maar weer. 6 weken op pad. Wij doen iets niet goed. Heerlijk zeg. En wat zijn die eerste foto's al mooi. Geniet ze en we volgen jullie zeer zeker. Emma leek het ook wel wat om zo'n reis te maken.
    Groetjes van Aldert, Mirjam en Emma.

• 22 November 2012 - 15:10

Joop En Anneke:

Fijn te weten dat jullie goed zijn aangekomen en dat het goed weer is.Jullie hostel ziet er leuk uit.Geniet er van.We leven mee met jullie belevenissen en zien uit naar jullie volgende bericht.groetjes,Joop en Anneke