Jungle van Panama - Reisverslag uit Gamboa, Panama van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Jungle van Panama - Reisverslag uit Gamboa, Panama van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Jungle van Panama

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

17 December 2016 | Panama, Gamboa

Jungle van Panama

Hallo allemaal,

Op dit moment zitten we op een prachtlocatie in Panama. We hebben een luxe hotel tegen het tropisch regenwoud aan waar het vol zit met prachtige vogels en andere dieren.

De laatste twee dagen in Colombia zijn we naar Minca geweest in de Sierra Nevada. Op 600 meter hoogte weer een stukje koeler dan aan de kust. Bij ons hotel konden we continu genieten van tientallen kolibries die afkwamen op het suikerwater.

Vanuit Cartagena hadden we een vlucht naar Panama geboekt via Bogota. Wel een omweg maar stukken goedkoper dan rechtstreeks vliegen. Bij aankomst op het vliegveld bleek onze vlucht naar Bogota geannuleerd door slecht weer in Bogota. Ook met een andere vlucht zouden we de aansluiting naar Panama missen. Balen dus. We hadden echter het geluk dat we geholpen werden door een hele prettige kerel en die heeft er voor gezorgd dat we uiteindelijk via een andere maatschappij met een rechtstreekse vlucht zonder extra kosten naar Panama mochten. Echt geweldig want zo waren we zeker 6 uur eerder dan gepland in Panama City. Ook hier hebben we weer een auto gehuurd. We hebben een gigantisch winkelcentrum bezocht (tientallen merkwinkels voor kleding en speelgoed, restaurants, bioscopen, echt mega-groot en modern) en hadden nu tijd om de rest van onze reis wat voor te bereiden.

De andere ochtend op pad naar het Panama-kanaal. We zaten er vlakbij. (Als je in 1 x goed rijdt kost het slechts 15 minuten reistijd, wij deden er zeker 4 x langer over, wat een onoverzichtelijke stad zeg). Schitterend om grote schepen door de sluizen te zien gaan. Zo’n groot schip is ook maar net smal genoeg om de sluis in te gaan en om te voorkomen dat ze tegen de wand aan komen worden ze begeleid door treintjes. Het leek alsof ze nog geen meter van de zijkanten zaten. Een belevenis hoor. En ook het museum over de aanleg was erg interessant.

Daarna zijn we doorgereden naar Gamboa, op een kruising van rivier en kanaal. Daar hebben we gistermiddag en vandaag rondgewandeld en veel mooie vogels, apen, neusbeertjes en andere dieren gezien. Tijdens een ‘nachtsafari’ hebben we nog een kaaiman en een luiaard gezien met jong, prachtig. We genieten dan ook volop. Morgen reizen we weer verder, naar een stadje in de krater van een uitgedoofde vulkaan.

Veel liefs,
Hilda en Frank

• 17 December 2016 - 10:15

Mieke En Louis:

Wat een prachtige foto's toch weer. De gier en toekan samen is iets voor een fotowedstrijd. Je ziet dat de doorvaart door het Panamakanaal echt een belevenis is. Ik vind het zo leuk om alles met jullie mee te beleven. Geniet maar verder en lieve groetjes mieke en louis

• 17 December 2016 - 16:11

Paula:

Mooi om te zien die grote boten door de sluizen!
    Prachtig uitzicht vanaf het balkon, leuke foto's.

Veel plezier nog.

Groetjes Paula

• 19 December 2016 - 14:28

Rob En Sandra:

Oh, ligt Veendam daar! Gave foto's, goede camera en fotograaf! Bevalt de camera?
    Stuur maar gauw een nieuw verslag, wij kijken er naar uit!

Groetjes Rob en San

• 20 December 2016 - 10:42

Mark:

Jullie horen misschien niets van ons, maar kijken met veel plezier met z'n allen naar de mooie foto's en lezen de prachtige verhalen. Wat een verschil met hier, fantastisch. We hebben tegen Fred gezegd dat jullie op Groenland zitten en nu begrijpt hij waarom het er zo groen bij jullie uitziet :-). Geniet van de mooie omgeving en dank voor de mooie plaatjes en verhalen.