Prettige feestdagen vanuit Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Prettige feestdagen vanuit Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Prettige feestdagen vanuit Bocas del Toro

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

24 December 2016 | Panama, Bocas del Toro

Hallo allemaal,

We wensen iedereen hele prettige feestdagen!

Op dit moment zitten wij op de veranda van ons huisje in Bocas del Toro.
Dat is een eilandengroep aan de Noordkant van Panama, in de Caraïbische Zee, vlak bij de grens met Costa Rica. We hebben hier voor drie dagen een huisje (zeg maar huis, twee slaapkamers, twee badkamers, woonkamer/keuken en een grote veranda) op 10 meter van de waterkant, in een volkswijkje. Het is hier super relaxed en we voeren weinig uit.

De afgelopen dagen zijn we vanaf het Panama-kanaal richting de grens met Costa Rica gereden. We hebben een paar dagen doorgebracht in Boquete en Cerro Punta, plaatsjes in de bergen, in de buurt van de (al lang uitgedoofde) vulkaan Baru. Hoog in de bergen was het koel maar ook erg regenachtig. Daardoor hebben we niet heel veel kunnen wandelen, het wordt dan snel echt gevaarlijk op de bergpaden.

Eergisteren zijn we vanaf de zuidkant van Panama waar de Panamerican Highway loopt, naar het noorden gereden, over een hele mooie route door de bergen, naar Almirante. Daar hebben we de auto laten staan en we zijn met een bootje naar Bocas gekomen.

We hebben het goed naar onze zin hier maar hadden wel verwacht meer mogelijkheden te hebben om de natuur in te trekken. Hoewel Panama een van de meest ontwikkelde landen van Midden-Amerika is, zijn de mogelijkheden om zelfstandig dingen te ondernemen beperkt. Wandelingen zijn niet aangegeven en het betreft eigenlijk altijd vrij zware trektochten, waarbij je echt een gids nodig hebt.
Het is wel heel erg fijn om een eigen auto te hebben want daardoor kun je overal stoppen waar iets te beleven is, bijvoorbeeld als je langs de weg een luiaard in de boom ziet hangen !

We gaan straks kijken of we ergens fietsen kunnen huren om het eiland te verkennen.

Bedankt voor alle reacties op onze website of via de mail,

Veel liefs,
Hilda en Frank

• 24 December 2016 - 16:44

Annemieke:

Hele fijne Kerstdagen vanuit Nieuwegein!!

• 24 December 2016 - 16:58

Rob:

Fijne dagen en geniet er nog even lekker van!

Rob en Sandra

• 24 December 2016 - 16:59

Moss:

Ahhhh!!! Die luiaard!!!!!!!!

• 24 December 2016 - 17:10

Mus En Siets:

Hoi Frank en Hilda.
    Leuke foto's, zo te zien genieten jullie volop.
    Van uit Balk fijne kerstdagen.

Groet Mus en Siets.

• 24 December 2016 - 17:26

Mieke En Louis:

We willen jullie ook hele fijne kerstdagen wensen. Feliz Navidad.!!
    Wat een mooie foto's . Stelletje geluksvogels zijn jullie wel hoor!.Ga ik morgen nog even opnieuw allemaal bekijken, ook de voorgaande.

Geniet nog maar lekker van de rest van je vakantie.

Lieve groetjes
    mieke en louis

• 24 December 2016 - 23:01

Ronald:

Prachtige foto's weer, maar die 2e luiaard is toch minder zeldzaam dan je denkt. Ik denk dat ik nog wel wat foto's kan vinden

• 25 December 2016 - 00:38

Elly:

Feliz navidad y año nuevo!
    Prachtige foto's, en voor ons weer heerlijk mee-genieten.

• 25 December 2016 - 12:19

Paula:

Jullie ook fijne feestdagen, mooi verhaal weer! groeten Paula

• 25 December 2016 - 12:20

Marieke En Arnold:

gezellige feestdagen groetjes Marieke en Arnold

• 26 December 2016 - 00:25

Simon:

Jullie ook fijne feestdagen, geniet er van.
    Groeten Anja & Simon

• 26 December 2016 - 11:10

Geartsje.:

Wauwwww, fijne dagen nog en tot gauw.

• 27 December 2016 - 10:48

Mirjam, Aldert En Emma:

Wat een prachtige wereld. Hele fijne dagen en een prachtig 2017 gewenst van ons.

• 27 December 2016 - 22:15

Els Krol:

Geniet weer van jullie foto's en verhaal. Dat lokale vervoer ziet er erg gedateerd uit zeg. Dat dat nog bestaat hè? Ja die luiaards lijken wel op elkaar ;-)

Groetjes,
    Els

• 30 December 2016 - 17:33

Gwen:

Ha die Frank en Hil,

We volgen jullie wel degelijk hoor. Maar omdat Mario en ik elkaar maar zo weinig zien dit jaar, zijn we als ik klaar ben met werk heel veel leuke dingen aan het doen. Mario is voor twee weken in Nederland. Kortom weinig tijd over om jullie eens even fatsoenlijk te bedanken voor het weer met jullie mee mogen reizen middels jullie verhalen en prachtige foto's! Dank jullie wel en tot snel voor de live versies!

Kus en knuf,

Gwen