Het einde van de reis - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Het einde van de reis - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Het einde van de reis

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

08 Maart 2018 | Australië, Fremantle

Hoi allemaal,

Tsja, en dan zijn we toch aan het einde van onze vakantie gekomen.
Morgen leveren we onze kampeerbus weer in (na 8900 kilometer) en vliegen we van Perth naar Singapore. Rond middernacht vliegen we dan van Singapore naar Amsterdam, waar Ronald ons zaterdagochtend op komt pikken. Heel luxe, dat waarderen we enorm.

De afgelopen dagen hebben we het uiterste zuidwestelijke puntje van Australië bekeken. Heel veel bos met enorm grote bomen, sommige tot wel 70 meter hoog. We hebben een treetop walk gedaan in de Valley of the Giants, erg mooi. Weer een heel ander soort landschap dan we in andere delen van Australië zijn tegengekomen.

In en om het wijngebied Margaret River hebben we op ons gemak langs toeristische routes de verschillende baaien verkend. Daarbij zagen we onder anderen rockparrots en verschillende mooie roofvogels. Ook hebben we nog een keer heerlijk geluncht bij een brouwerij (én biertjes uitgeprobeerd uiteraard).

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt in een baai ten zuiden van Perth. Eerst op zoek naar dolfijnen, vlak aan de kust. Daarbij kwam ook nog een nieuwsgierige zeeleeuw poolshoogte nemen.
Toen naar een eilandje waar de zeeleeuwen lagen te zonnen. Tenslotte naar een eilandje waar Fairy Pinguïns broeden, dat zijn hele kleine pinguïns, die je overdag niet ziet. Er zitten er een paar in een opvangcentrum die we wel konden bewonderen terwijl ze gevoerd werden. Verder zit het eiland vol met broedende pelikanen, sterns, aalscholvers een meeuwen, indrukwekkend mooi. Overigens hebben we inmiddels 169 vogelsoorten kunnen identificeren.
Inmiddels staan we op een camping in Fremantle, vlak onder Perth. Het loopt tegen het einde van de middag, het is heel mooi weer, dus we wandelen zo nog even naar het strand.

Bedankt iedereen voor het lezen van onze verslagen, het bekijken van de foto’s, voor de leuke reacties en hopelijk tot snel!

Liefs,
Hilda en Frank

• 08 Maart 2018 - 14:11

Eef:

Jeetje wat een toffe reis weer gehad zeg! En wat leuk om het zo mee te hebben gelezen!
    Ik vind het weer gezellig dat je volgende week weer bij ons werkt hoor! Goede terugreis!! Maar geniet nog even van alles! Xussss

• 08 Maart 2018 - 14:32

Durk :

het zit er weer op naar gauw weer naar Friesland hier is het ook mooi groetjes heit

• 08 Maart 2018 - 15:20

Elly:

Wat hebben we weer meegenoten met jullie reis. Prachtige foto's, verhalen, en 169 (zeker?) vogels.....
    Hartelijke groeten, goede reis en tot in Nederland.

• 08 Maart 2018 - 16:17

Mieke:

Dat was toch weer een super reis. Heerlijk om met zoveel mooie beelden terug te vliegen. Het zal wel even wennen worden.
    Die slapende zeeleeuwen zijn toch prachtig en wat hebben jullie altijd gelukt met de dolfijnen.!

We wensen je een fijne reis terug en neem de tijd om weer te acclimatiseren.

Lieve groetjes

Mieke

• 08 Maart 2018 - 16:24

Paula:

Mooi hoor! Wat een mooie foto van die dolfijn ! Goede reis terug en tot snel..

• 08 Maart 2018 - 18:37

Joop En Anneke:

Wat hebben jullie weer veel gezien en genoten,en wij een beetje met jullie.Wat heerlijk dat je dit allemaal mee mag maken.De landschappen,al die prachtige bijzondere vogels en die schattige zeeleeuwtjes die je allemaal in gedachten mee terug neemt.We hopen dat jullie een voorspoedige terug vlucht hebben en tot ziens!Lief# van ons,Joop en Anneke.

• 09 Maart 2018 - 10:45

Geartsje.:

Goede terugreis gewenst, dank voor de mooie foto's en het mee reizen.
    Het was weer geweldig.

• 09 Maart 2018 - 15:23

Han:

Nou het was inderdaad een groot plezier om jullie verslagen te lezen en foto's te zien. Heel indrukwekkend allemaal. Goede reis terug:)

• 09 Maart 2018 - 16:22

Mus En Siets:

Hoi.
    Blij dat jullie weer hebben genoten van de vakantie.
    Wij ook van de verhalen en foto's.
    Een goede reis terug en tot ziens

Mus en Siets.