Verbinding met de buitenwereld - Reisverslag uit Mildura, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Verbinding met de buitenwereld - Reisverslag uit Mildura, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Verbinding met de buitenwereld

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

15 Februari 2018 | Australië, Mildura

Hallo allemaal,

In Nederland vinden we het heel gewoon dat je overal dekking hebt met je telefoon en overal bij je mail en internet kan. De afgelopen week hebben we gemerkt dat het in Australië echt anders is. Tussen steden in heb je meestal helemaal geen GSM-dekking en in de kleine plaatsjes heb je op de camping echt geen internet hoor!
We zitten nu in een behoorlijk grote stad, Mildura, aan de oever van de Murray River en hebben hier openbaar internet van de stad, luxe nietwaar?

De afgelopen week hebben we heel wat beleefd.
Vanuit Sydney zijn we naar de Blue Mountains gegaan. Toen we daar 7 jaar geleden waren was het mistig en regende het veel en konden we dus nauwelijks iets zien van de prachtige vergezichten. Nu was het stralend blauw en spectaculair.

Vervolgens kwamen we in Oberon terecht waar de jaarlijkse Show was. Wat een Show is? Een combinatie van rodeo, jaarmarkt, braderie, met kermis, schaapsscheerwedstrijden, kettingzaagwedstrijden, auto-shows, motor-stuntrijden, alles wat je als plattelandsjongen of -meisje maar voor stoers kunt verzinnen. En stoer zijn ze hier hoor! Erg leuk om te beleven.

Daarna naar Canberra waar we de zaterdagmiddag en de zondag met Fay hebben doorgebracht. Bijkletsen uiteraard, maar ook naar een zondagsmarkt, lekker uit lunchen en naar de Botanische Tuin (waar een Brown Snake lag te zonnen op een steen! Bordje erbij dat er een slang in de buurt is, dan moet je het zelf verder maar uitzoeken). Een leuke relaxte dag.

Op maandag zijn we naar Kosiuscko National Park gereden (hoogste berg van Australië, er zijn daar ook skigebieden) en hebben daar in de natuur gekampeerd. Op een zeker moment zaten er zeker 30 kangoeroes vlak bij onze camper te grazen, echt op een paar meter afstand. We hebben daar ook veel mooie vogels gezien.

Na een mooie tocht langs de bovenloop van de Murray rivier die de grens vormt tussen New South Wales en Victoria, zijn we in het gebied boven Melbourne gekomen. Hier wordt voornamelijk veel graan verbouwd, uitgestrekte gebieden, tientallen kilometers lang graanstoppels, zo ver je kunt zien.

Vanmorgen hebben we ontbeten in het plaatsje dat in Flying Dokters figureert: Coopers Crossing. Erg leuk en het ziet er nog bijna precies hetzelfde uit als 30 jaar geleden.
Vervolgens hebben we een mooie route gereden langs een aantal graansilo’s waar erg mooie schilderingen op zijn aangebracht (de Silo Art Trail).

En nu zijn we weer bij de Murray Rivier aangekomen, maar hier is hij inmiddels heel breed en kun je er tochtjes op maken met een “Mississippiboot” (een raderstoomboot).

We hebben al een tijd heerlijk weer, overdag tot een graad of 30, maar ’s nachts koelt het lekker af.

Veel liefs,
Frank en Hilda

• 15 Februari 2018 - 11:03

Durk:

mooie foto's groetjes heit

• 15 Februari 2018 - 11:59

Marjolein En Evert:

Tjonge : het is toch wel een apart leven dat jullie hebben : overal naar toe en alles bekijken. Het lijkt me heerlijk. Wat me wel verbaasd is het gebrek aan WiFi daar. Maar als de GSM het doet, dan heb je in principe toch ook data 'onder de knop'? Kijk anders eens naar MiFi in Google; er gaat een wereld voor je open. Wij slepen allerlei apparatuur mee in de caravan, waaronder MiFi ontvanger. Dit jaar ook een VPN abo om internet te bedotten dat we in Nederland zitten, terwijl we in werkelijkheid in Portugal staan.
    Langzamerhand kunnen jullie wel een reisgids samenstellen en publiceren in boekvorm over Australië. Erg leuk hoor deze verhalen van jullie te lezen en al die vreemde dieren voorbij zien komen.
    Groetsels, M en E

• 15 Februari 2018 - 17:01

Mieke:

Wat geweldig om weer zo te mogen mee genieten met jullie. The Three sisters staan nog steeds prominent aanwezig te zijn. Fijn dat je goed weer hebt gehad daar bij de Blue Mountains.
    En dan die kangoeroe's. Dat moet toch prachtig zijn, zo naast je ...
    Je hebt vast veel plezier van je foto-apparatuur. En zo genieten wij mee van de prachtige vogels.
    Reis maar lekker ontspannen verder en bedenk wat een geluksvogels jullie zijn.
    Hier is het mist, sneeuw en griep.!
    Lieve groetjes
    Mieke

• 15 Februari 2018 - 20:06

Marieke:

Leuke foto's vooral die van de kangoeroes maar ze zijn allemaal leuk.

Groetjes Marieke

• 16 Februari 2018 - 10:31

Geartsje.:

San reis lyket mij ek wol wat, Lekker waarm en folle bisten,
    Dy skilderingen op dy silo's wat in keunst.

Goede reis fjidder.

• 16 Februari 2018 - 11:18

Joop:

Wat hebben wij weer mee mogen genieten,die prachtige vogels en de Kangaroos.De natuur is daar overweldigend en zo weids.Fijn dat jullie mooi weer hebben,alles ziet er dan toch mooier uit.Wij hebben hier vanaf de eerste dag ook heerlijk weer en zo ontlopen wij toch de kou thuis.Nog een prettige voortzetting van jullie avontuur en wij kijken al weer uit naar jullie volgende bericht.
    Liefs van ons, Joop en Anneke