Even relaxen - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Even relaxen - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Even relaxen

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

06 Januari 2019 | Namibië, Rundu

Hallo allemaal,

Het is niet onze gewoonte om 3 nachten op dezelfde plek te verblijven maar het is lastig om hier weg te gaan. Momenteel zitten we aan het begin van de Caprivistrip langs de Okavangorivier bij de Ngepi lodge (echt paradijslijk). We hebben een super kampeerplekje aan het water met uitzicht over de nijlpaarden en om ons heen zien we de meest prachtige vogels. Aan de overkant zien we regelmatig impalas en wrattenzwijntjes. Buiten het plekje is het ook een belevenis om te douchen of naar het toilet te gaan. Bij ons plekje staat een toilet op 12 meter hoogte en kijkt over de velden, alsof je in een jachthut zit, helemaal geweldig.

We hebben hier even de tijd genomen  om te relaxen en de indrukken van de eerste twee weken te verwerken. Vanmorgen hebben we een prachtige boottocht gemaakt en gisteren hebben we niet heel veel gedaan, heerlijk. We hebben zitten werken aan onze vogellijst die alsmaar langer wordt. We zitten inmiddels op boven de 125 soorten, zo gaaf.

Bij de receptie hebben ze wifi dus kan het vervolgstukje op onze site gezet worden.

We waren gebleven bij Etosha NP.

We hebben 3 nachten in verschillende kampen in het park geslapen en overdag rondgereden op zoek naar beesten. In het oosten van het park was het zeer droog en dor en bij de waterpunten was het een drukte van jewelste. Ongelooflijk zoveel diersoorten bij elkaar te zien. Meer naar het westen toe werd het groener en waren de dieren meer verspreid over het park. Ik wilde heel graag de zwarte neushoorn en een luipaard zien en die wens is uitgekomen, zo ongelooflijk geweldig. Daarnaast hebben we vele vogels gezien, allerlei kleinere dieren zoals mangoesten en dikdiks, een actieve leeuwenfamilie en een zeer grote groep olifanten die aan het badderen waren. Wow, ik had hier wel weken willen blijven, geweldig.

Hier in het noorden is alles heel groen. Er wonen veel mensen langs de rivieren, vaak nog in kleine hutjes van riet en leem, soms deels van golfplaat. Ploegen doet men met een os of ze bewerken het land met de hand, met een hak.

Morgen gaan we verder de Caprivistrook op, waar naar toe, dat gaan we zo uitzoeken, zoveel te doen, zo weinig tijd.

Tot het volgende bericht

Groetjes Hilda en frank

• 06 Januari 2019 - 12:44

Marja:

En terecht nu even relaxed op deze unieke plek, Ngepi Rest Camp aan de Kavango River met boat cruise, onvergetelijk! Niet vastlopen op de zandweg zoals wij!!!!! En wat een pracht shots van de bewoners Etosha, krijg heimwee!!!! Ja, jullie gaan te snel naar het eindpunt met de Victotia Falls! Hier nu sombertjes buiten, goed om alles weer op orde te brengen na een gezellige week met onze Nieuw Zeelandse familie, nicht met dochter en haar gezin! Ook Elly en Hans waren hier oudejaars avond voor de oliebollen. Zie uit naar vervolg, lfs.m

• 06 Januari 2019 - 14:30

Moss:

Zo gaaf! Genieten!

• 06 Januari 2019 - 14:55

Mieke:

Wat een prachtige foto's. Wij zitten te kijken en roepen Oh.. en AAh.... Het lijkt gewoon alsof je op een andere planeet zit. Het is er dus allemaal wel, maar je moet er wat voor doen. En goede ogen en goed fototoestel.!
    Verstandig om even te relaxen en alles op je in te laten werken.
    Fijn om te kunnen meegenieten.
    Groetjes en veel plezier bij het vervolg van je reis.
    Mieke

• 07 Januari 2019 - 06:12

Geartsje :

Niet te geloven, volgens mij zijn jullie in een dierentuin.

• 09 Januari 2019 - 11:27

Durk:

weer mooie fotos een mooie wereld daar geniet er van het is hier koud groetjes heit

• 10 Januari 2019 - 04:18

Gwen:

Wat maak je toch een prachtige foto's! Wowww wowww wowww snap dat jullie hier wat langer blijven! Kussss

• 10 Januari 2019 - 11:51

Sietske :

Ziet er geweldig uit! Nog een top reis verder maar dat gaat vast lukken

• 10 Januari 2019 - 12:25

Mus En Siets:

Ziet er weer geweldig uit, Mooie foto's.
    Geniet er maar van.

Groet uit een druilerig Balk.

• 11 Januari 2019 - 14:38

Eva Been:

Echt super gaaf!!!! Leuk om te lezen en die foto’s geweldig
    Liefs Eva