Regenwoud - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Regenwoud - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Regenwoud

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

29 Maart 2011 | Australië, Chinchilla

Lieve allemaal,

We zijn weer een week verder, de dagen vliegen om, en ’s avonds zijn we vrijwel nooit op een plek waar je kunt internetten. Hoogste tijd voor een update.

We hebben na een dag de kust alweer verlaten. Bergen en bossen trekken ons nu eenmaal meer dan zandstrand. (Maar goed ook, want vlak nadat we daar weg waren is het in die buurt weer behoorlijk gaan regenen en zijn er weer hele stukken ondergelopen.)

De afgelopen week hebben we doorgebracht in het noord-oosten van New South Wales. Eén nacht hebben we doorgebracht in Barrington Tops, een ruig natuurgebied op 1500 meter hoogte, waar je alleen kunt komen via een dirtroad, een onverharde weg van een kilometer of 50 lang. Je komt daar helemaal niemand tegen, zo eens in het uur één auto, maar wel veel mooie natuur. Op die natuurcampings heb je meestal een paar toiletten, wat plekken om een kampvuur te maken, wat picknicktafels en een plek waar je je gegevens in moet vullen en wat geld in een brievenbus moet doen. Meestal staan er op die plekken maar één of twee andere auto’s, soms helemaal geen. Bij zonsondergang en bij zonsopgang zie je dan de kangoeroes of wallabies over de kampeerplaats scharrelen (dáár groeit gras, meer dan in het bos) en vaak hangen er veel vogels rond, in de hoop een makkelijk maaltje te scoren bij kampeerders. ’s Avonds als het donker is pakt Hilda haar hoofdlamp (een super afstudeercadeau) en schijnen we wat rond in de bomen om ons heen. Vrijwel altijd zijn er possums te zien.

We hebben ook een nacht in Tamworth gekampeerd, hoofdstad van de country-music hier, zelfs het gebouw van de VVV heeft de vorm van een gitaar. Hier zaten we ook op loopafstand van het centrum, zodat we weer een keer ’s avonds uit eten zijn geweest, op een terrasje, bij een hotel/pub tussen de Australiërs. (We komen maar heel weinig toeristen tegen.)

Via de Great Waterfall Way (inderdaad…..hele mooie) zijn we tegen de grens met Queensland beland. Hier zijn we op zoek gegaan naar een koala en via schitterende bergweggetjes langs notenplantages (macadamianoten) en door subtropisch regenwoud zijn we de grens overgestoken en uiteindelijk in Lamington National Park beland. In dit National Park hebben we kennisgemaakt met de rednecked pademelon, een mini kangoeroe van 50 centimeter groot (je zou ze zo in je rugzak stoppen) en met diverse andere bosbewoners. We hebben overigens inmiddels ook een paar mooie slangen gezien, na een wandeling ’s morgens vroeg kwamen we een python tegen langs de weg, die zich goed liet fotograferen.

Op dit moment zijn we naar het noordwesten aan het rijden, met een grote boog om Brisbane heen, om toch nog iets van het droge binnenland te zien voor we de tropen inrijden. Je kunt goed zien dat het hier ontzettend geregend heeft, overal nog erg groen en veel water langs de weg. De camping waar we vannacht stonden (vol met arbeiders voor de kolenmijn) is 12 dagen geïsoleerd geweest van de buitenwereld hoorden we.

P.S. een Sugarglider is een klein grijswit buideldiertje (15 tot 20 cm) dat hoog in de bomen leeft, overdag slaapt en ’s nachts op zoek gaat naar insecten. Ze zien er heel leuk uit, maar je krijgt ze vrijwel nooit te zien.

Frank en Hilda

• 29 Maart 2011 - 08:19

Dory:

Zoals altijd weer jaloers na het zien van al die prachtige fotos, maar wel blij dat jullie zo ontzettend aan het genieten zijn!

• 29 Maart 2011 - 10:04

Mieke En Louis:

wat een prachtige beelden. Die python is wel griezelig maar wat zullen jullie veel te verwerken hebben als je terug komt.
    Geniet nog maar lekker.
    groetjes van mieke en louis.

• 29 Maart 2011 - 16:05

Teun En Guus:

Hoi Frank en Hilda,
    Bedankt dat jullie hebben uitgelegd wat een Sugarglider is, we hebben hem opgezocht op internet, ook hebben we gekeken hoe een Possum er uit ziet. Wij vinden het heel cool dat jullie een Python hebben gezien. Groetje Guus en Teun xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 29 Maart 2011 - 22:29

Eddy Peters:

Hey Hilda en Frank,

Even een berichtje van mij :)
    Ben blij dat jullie er zo van genieten. Ben wel jaloers maar dat is denk ik iedereen. Blijf maar veel foto`s maken. (hehe)

Thx voor het delen van jullie avontuur.

groetjes Cindy, Marley en Eddy

• 31 Maart 2011 - 11:49

Gwen:

Geweldig weer! Wat een vakantie... Maar Hil ik begin je wel te missen hoor! Met het mooie weer hier zie ik ook uit naar een terrasje een tuintje met je/jullie! Xx

• 04 April 2011 - 08:10

Elly:

Wat is dat snel gegaan, en wat een ontzettend leuke beelden allemaal. Vooral de platypus was kicken! Erg benieuwd naar de rest van jullie beelden en verhalen.
    Tot binnenkort

• 05 April 2011 - 14:37

Mus En Siets:

Nog maar 4 dagen, ja het gaat snel.
    Wij hebben 1 week zoder internet gezeten v.w. nieuw modem.
    Maar we volgen jullie op de voet.
    Mooie foto"s,nu nog maar genieten.

Groetjes

• 05 April 2011 - 16:17

Teun En Guus:

Lang zal die leven, lang zal die leven, lang zal die leven in de gloria. In de Gloria, In de Gloria.

Hieperdepiep..... Hoeraaaaaaaaaaaaa!

• 05 April 2011 - 20:43

Geartsje.:

prachtig , prachtig.
    Zijn geen andere woorden voor.

• 05 April 2011 - 20:50

Joop En Anneke:

Zijn net terug uit Portugal.Kijk uit naar jullie verhalen.Tot gauw.