Zuid Australië - Reisverslag uit Stratford, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Zuid Australië - Reisverslag uit Stratford, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Zuid Australië

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

13 Maart 2011 | Australië, Stratford

Beste vrienden,

Het is op dit moment zondagmorgen 13 maart en we zitten op een camping in Stratford, een klein plaatsje een dikke 200 kilometer ten oosten van Melbourne. Het is heerlijk weer, we kijken uit over een rivier en we zien regelmatig grote vluchten kakatoes en galahs overvliegen.

Ons vorige verslag eindigde toen we na het weekend Hobart verlieten en naar Noord-Tasmanië vertrokken, op zoek naar een PLATYPUS, een vogelbekdier. We zijn naar een klein dierenparkje gegaan in een hele mooie vallei waar ze Tasmaanse duivels hebben (Hilda moest duivels zien voor ze Tasmanië zou verlaten) en waar de kangoeroes graag gekroeld wilden worden. Er zat ook een camping bij en we waren in het parkje en op de camping de enige gasten, wat een rust. Er liep een riviertje langs het park en toen we daar aan het eind van de middag gingen kijken werd ons geduld beloond: Jawel, een vogelbekdier, vlak aan de oever, op het gemak op zoek naar voedsel, zo nu en dan even bovenkomend en dan weer woelend over de bodem. Onbeschrijflijk om zo’n raar en zeldzaam dier van zo dichtbij te zien (zie filmpje). Missie geslaagd, we konden terug naar het vasteland.

Na weer een relaxte reis met de veerboot zijn we op 10 maart ’s morgens vroeg weer in Melbourne aangekomen. We zijn vervolgens naar Wilsons Promontory gereden, een national park waar we twee nachten gekampeerd hebben. Heel veel dieren, onder andere wombats, possums en emu’s en op de camping komen allerlei vogels je echt “lastigvallen” om eten. Terwijl ik een foto maakte van Hilda met een rosella op haar knie, kwam de volgende op mijn hoofd zitten! Vanmorgen stond de hele camping inmiddels vol met Australiërs, Labour Day hier in Victoria, en je bent dan ook meteen met iedereen aan het kletsen, heel leuk en ongedwongen.
Vandaag zijn we via een mooie route door Gippsland gereden, we hebben heerlijk geluchd in een klein plaatsje met mooie oude gebouwen waar de tijd 100 jaar heeft stilgestaan. Een paar keer gestopt bij natuurgebieden om naar vogels te speuren, lekker op het gemak. Morgen beginnen we aan de Great Alpine Road, naar het Zwitserland van Australië.

Er is zoveel moois te zien, we ontmoeten zoveel leuke mensen die met allerlei tips komen (dat was in Nieuw Zeeland trouwens ook al) dan we bijna geen tijd hebben om het allemaal te verwerken. (Hilda zegt altijd: “vakantie is hard werken”.) Als we terugkomen in Nederland zijn we hard aan vakantie toe :).

Veel groetjes,

Hilda en Frank

• 13 Maart 2011 - 08:44

Mieke:

Hoi Hilda en Frank
    Mooi hoor een rosella op je knie.
    De duivel ziet niet erg blij om jullie te zien(een griezel) niet m,n type.
    Hier word het voorjaar,de tuin is klaar.
    Groeten uit Friesland.
    Heit en Mem

• 13 Maart 2011 - 09:17

Manon:

hallo hallo,

wat een prachtige foto's weer! wat een superreis zijn jullie aan het maken. ik ben helemaal aan het meegenieten!

Groeten Manon

• 13 Maart 2011 - 12:12

Jeske:

Ik had een G(oed) voor mijn werkstuk over de Tasmaanse Duivel! De meester vond het een heel origineel onderwerp want hij had het nog nooit voorbij zien komen.

• 13 Maart 2011 - 12:21

Dory:

Haha, die foto van de relaxte kangeroe is echt geweldig!! :)
    Leuk om te lezen wat een onvergetelijke reis jullie aan t maken zijn!
    Veel plezier nog de komende 26 dagen! ;)

Groetjes,
    Dory

• 13 Maart 2011 - 12:30

Teun En Guus:

Hoi Frank en Hilda,
    Cool dat je een vogelbekdier in de sloot hebt gezien. Als jullie thuis zijn komen jullie dan langs om nog meer te vertellen ik wil alles horen.
    Ook namens Guus.
    Liefs Teun

• 13 Maart 2011 - 12:43

Anja & Simon:

Foto 1 is een feest der herkenning zo te zien,eindelijk een vogelbekdier gezien, mooi.
    op naar het volgende verslag!
    veel plezier jullie,
    groeten

• 13 Maart 2011 - 21:35

Mieke En Louis:

Prachtig wat een mooie foto's iedere keer!. Houden jullie wel de berichtgeving goed in de gaten gezien de situatie in Japan. Het kan zo maar ook naar Australië komen, dus genieten en wel opletten.!
    groetjes van mieke en louis

• 13 Maart 2011 - 22:10

Bregje:

Weer een leuk verhaal en prachtige foto's!!
    Fijn dat jullie (werk ;-)-vakantie zo goed bevalt als gehoopt.

Geneit er nog van!
    Liefs, Bregje

• 14 Maart 2011 - 18:20

Han En Tünde:

Het blijft moeilijk voor te stellen als je hier in de dagelijkse sleur zit, dat er aan de andere kant van de wereld zo veel moois te zien is! Het is weer één fraaie verzameling van hoogtepunten. Laat er nog maar een flink aantal op volgen.
    Groetjes, Han en Tünde