Zomer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Zomer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Zomer

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

21 Maart 2011 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

De dagen vliegen voorbij, het is al weer een week geleden dat we een stukje hebben geplaatst. Dank jullie wel weer voor de mailtjes en reacties op de site. Jeske, goed gedaan je werkstuk over de Tasmaanse duivel, ik wil het heel graag lezen! Teun en Guus, een verslag schrijven over het vogelbekdier is ook een best leuk onderwerp volgens mij. Frank kan jullie er alles over vertellen!

Wij hebben zomer en ik ben blij te horen dat het in Nederland ook lente aan het worden is. Dat is ook lekker thuiskomen voor ons en garantie dat ik ook dit jaar geen elfstedentocht heb hoeven missen ;-) Gwen hoe was je vakantie? Lag er veel sneeuw?

Momenteel zitten we in Forster aan de oostkust van Australië, zo’n 200 km boven Sydney. We hebben weer veel meegemaakt. Vanuit Stratford zijn we de Great Alpine Road opgereden. Een prachtige weg richting de skigebieden van Victoria. Wel raar hoor om sneeuwpalen en skiliften te zien in een land als dit. Er lag overigens uiteraard geen sneeuw maar het landschap was prachtig. Albert heeft ons weer veel goede tips gegeven en mede door hem zijn we in Kosciuszko Nationaal Park (Snowy Mountains) gaan kamperen. Voor we het park inreden eerst de benzinetank volgooien (je weet nooit wanneer dat weer kan) en de benzinepomphouder gaf weer een goede tip waar te kamperen. We kwamen op een bushcamping uit waar tientallen kangoeroes rondliepen en allerlei vogels zaten. Frank is hout gaan sprokkelen en we hebben beiden genoten van een drankje en een hapje rond het kampvuur. Dat soort dingen moeten we thuis ook meer gaan doen in plaats van voor de TV hangen, dit geeft veel meer rust. ’s Avonds nog even spotlighten en we hadden supergeluk want vlak bij onze campervan zagen we een Sugarglider.

Vanuit Kusciuszko NP zijn we richting Canberra gereden. Een moderne, ruim opgezette stad met veel groen waar genoeg te doen is. Aan de rand van deze hoofdstad vonden we een camping en met de bus waren we zo in het centrum. We zijn naar het Nationaal Museum geweest en de Botanische Tuin. Beiden erg de moeite waard. De botanische tuinen waren gewoonweg geweldig. Verschillende natuurlandschappen van Australië zoals regenwoud en rotsgebieden op een klein stukje land. Door het gebruik van verschillende planten is dat zelfs te merken in omgevingstemperatuur in de verschillende landschappen. Hier zagen we ook waterdragons, hele grote hagedissen die tot een meter groot kunnen worden, heel wijs. Verder zijn we lekker uit eten geweest en hebben we genoten van een band in een Ierse pub. Een heerlijke dag ook weer (zonder te hoeven rijden).

Vanuit Canberra zijn we naar de Blue Mountains gereden. We hoorden al dat het daar druk kon zijn en dat was het. Volgens mij hadden ze dit gebied beter de Misty Mountains kunnen noemen aangezien we vaak niet verder konden zien dan 50 meter. Gelukkig trok het zo nu en dan open en dan had je fantastische vergezichten. Een ruig natuurgebied met watervallen, bergen en onmetelijk veel bos waar we weer veel vogels hebben gezien en prachtige wandelingen hebben gemaakt. We mogen weer zeer tevreden zijn.

Nu zitten we dus weer aan de kust. Het is 10 graden warmer dan in de bergen, veel muggen en een soort zandvliegjes maar het is droog en zomerachtig weer. Heerlijk. Het is hier al behoorlijk tropisch, palmbomen, bananenbomen in de tuinen, de meest kleurige bloemen en natuurlijk heel veel kleurrijke vogels, met name allerlei parkietensoorten.

Veel liefs,

Frank en Hilda

• 20 Maart 2011 - 23:48

RonaldvT:

Hilda, hier wisten wij allang dat je populair was, maar dat ze helemaal daar een uitzichtpunt naar je vernoemd hebben had ik niet verwacht!
    Wat een prachtige plaatjes weer

Groetjes, Ronald

• 21 Maart 2011 - 08:29

Geartsje.:

WAT MOAI!!
    oars ha ik der wurden foar.
    Genietsje lekker fjirder.

Dikke tùt.

• 21 Maart 2011 - 18:13

Lord Of The Board ..:

Daar is ze weer en jawel buiten enorme spierpijn om nog helemaal heel ;) Wist jij dat je spieren hebt in de voorzijde van je hals???? We hadden nog net genoeg sneeuw om leuk te kunnen boarden maar het was wel eens beter. Even goed een lekkere sportieve vakantie gehad. Ennn ik zie dat jullie missie ook geslaagd is ....het vogelbek dier op film, geweldig! Inmiddels lezen mijn collega's en nichtje ( is ook eens aldaar geweest ) met jullie mee en idereen geniet van de mooie veslagen en foto's! Liefs en tot snel weer op een zonnig terras met een proseco tje alhier!

• 21 Maart 2011 - 18:41

Teun En Guus:

Hoi Frank en Hilda,
    We hebben een vraagje: Wat is een sugarglider? Hebben jullie daar ook een foto van?
    Liefs Teun en 3 kusjes van Guus xxx

• 22 Maart 2011 - 08:42

Anja & Simon:

ziet er weer prachtig uit allemaal, vooral de misty mountains.
    geniet er van en tot de volgende keer
    groeten anja & simon