Laatste bericht - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Laatste bericht - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Laatste bericht

Door: Hilda en Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

09 April 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

We zijn op weg naar huis.
Op dit moment zitten we in Hong Kong, na een voorspoedige vliegreis vanuit Cairns, over een paar uurtjes stappen we in het vliegtuig naar Amsterdam (12 uur vliegen).
Dit is dus ons laatste berichtje.

De laatste dagen van onze vakantie hebben we doorgebracht in de bergen ten westen van Cairns. Het is daar heel tropisch, veel watervallen en meertjes in oude kraters, en de cyclonen van de laatste maanden hebben daar nauwelijks schade aangericht. Je ziet hier bananenplantages, mango’s, en zelfs thee op de hogere hellingen. En uiteraard veel oerwoud. De laatste nacht stonden we op een camping die zo uit het oerwoud gehakt was, heel veel verschillende soorten bomen en planten die allemaal over elkaar heen groeien en veel vogels (boskalkoenen, allerlei parkieten en kakatoes) maar ook pademelons (weer een andere soort) en we hebben gisterenavond ook nog een bandicoot gezien (een buideldier dat er uitziet als een soort kruising tussen een rat en een hele grote cavia). Op de camping zat een Aziatisch restaurant (de chef komt uit Sri Lanka) waar we gisteren nog een keer heerlijk uit eten zijn geweest om de vakantie af te sluiten.

Vanmorgen hebben we nog een paar souvenirs gekocht en daarna hebben we in Cairns de campervan weer ingeleverd.

Iedereen van harte bedankt voor alle leuke reacties op onze site en in de mail en tot snel,

Liefs,

Hilda en Frank

• 09 April 2011 - 15:57

Geartsje.:

Nou Nou Hilda dat je daar een foto van durfde nemen.
    Wat een joekel van een spin.
    Ik wens jullie een hele goede reis en tot gauw, dank nogmaals voor de mooie reis op afstand die ik mee mocht maken.
    Liefs Geartsje en Harry.

• 09 April 2011 - 18:52