Een dagje Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Een dagje Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Een dagje Brisbane

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

30 Januari 2018 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Het is dinsdagavond, het is net donker, we gaan zo wat te eten maken, tijd voor ons tweede stukje.
Gisteren was een organiseerdag. We moesten de kampeerbus ophalen (meteen ’s morgens op 10 minuten lopen van ons hotel), heel veel boodschappen doen bij de supermarkt en de bottleshop (ook wijn en bier koop je in Australië bij de slijterij en niet in de supermarkt) en we moesten de boel een beetje inrichten in de bus, die de komende 6 weken ons huis is.
We hadden moeite met de overgang in klimaat, van 6 graden in Nederland naar 30 hier in Brisbane met een hoge luchtvochtigheid. We hebben zowel ’s morgens als ’s middags wat gewandeld maar dat viel niet mee. Wél hebben de eerste mooie vogels gezien, kakatoes, regenboogparkieten, ibissen (een grotere plaag dan duiven op de Dam) en nog een soort of 20.
Gisterenavond op de camping kwamen eerst de fruitbats (grote vleermuizen) overvliegen en toen het eenmaal donker was kwamen de possums op strooptocht de camping op. Bij de buren, waar we net wat zijn wezen drinken, zaten ze onder de tafel en dreigden ze het eten van het bord te stelen. Leuke mensen overigens ,onze overburen, met pensioen en wonend in hun off-the-road caravan met een dikke 4wheel drive er voor.
Vandaag hebben we het centrum van Brisbane bezocht, een hele leuke relaxte stad. Wolkenkrabbers naast historische gebouwen, een stadsstrand midden in het centrum en heel veel leuke terrasjes naast de rivier. Met je kaartje voor de bus kun je ook gebruik maken van de hop-on-hop-off watertaxi en dat was erg leuk.
Terug op de camping komt er dan iemand een praatje maken en 10 minuten later zit je met een paar bouwvakkers en een paar pensionados wat te drinken en te lachen om net arriverende Duitsers die niet kunnen parkeren. Don’t mention the war! Wat een relaxed land is dit toch!

Veel liefs,
Frank en Hilda

De internetverbinding is hier zo slecht dat we geen foto's kunnen uploaden. We proberen dat morgen ergens te regelen, dus even geduld a.u.b.

Pfff, gelukt! Hoe meer mensen gaan slapen, hoe sneller het internet hier ;-)

• 30 Januari 2018 - 12:02

Mieke:

Heerlijk om meteen nog een berichtje te ontvangen. ik zie het helemaal voor me. Die vleermuizen vind ik dan minder. Kan me goed voorstellen dat de overgang van temperatuur met deze hoge vochtigheidsgraad wel wennen is. Extra drinken (en dan bedoel ik geen alcohol hoor).
    Heel veel plezier en we zien de foto's tegemoet.
    Lieve groetjes
    Mieke

• 30 Januari 2018 - 12:06

Durk:

een goed begin is het halve werk groetjes heit

• 30 Januari 2018 - 19:02

Maarten & Marjolein :

Hoi Hilda en Frank,
    Super leuk om te lezen en mooie foto’s!
    Maarten wil heel graag nog een keer terug en dan ga ik mee natuurlijk

• 30 Januari 2018 - 19:15

Maarten & Marjolein:

Heel veel plezier en lekker genieten Down under!

• 31 Januari 2018 - 10:12

Geartsje:

Hoi Mensen,
    Wat een prachtige wereld is het daar, fijn om weer mee te mogen genieten.tut

• 31 Januari 2018 - 17:24

Marjolein En Evert:

Lees ik daar over dorst EN slijterijen ..... deze gaan de komende zes weken gouden tijden beleven: Frank is in the country !
    We lezen mee met de avonturen !!

• 03 Februari 2018 - 14:10

Leanne:

Wat heerlijk! Ik heb gewoond bij het Wesley Hospital en we gingen vaak eten op Roma street.
    De fruitbats kwamen daar ook overvliegen en een possum in de tuin. Te gaat! Loved it.
    Veel plezier... en lukt het het met de camera?

Leanne