New South Wales Tablelands - Reisverslag uit Walcha, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu New South Wales Tablelands - Reisverslag uit Walcha, Australië van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

New South Wales Tablelands

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

05 Februari 2018 | Australië, Walcha

Hallo allemaal,

Onze laatste update is alweer van een week geleden maar we hebben nergens wifi. We zijn dus maar naar de bibliotheek gegaan van het plaatsje waar we vannacht gekampeerd hebben (Walcha) om het nieuws te checken en wat foto’s te plaatsen.

De laatste ochtend in Brisbane zijn we naar Mount Coot-Tha gereden voor een heel mooi uitzicht en een schitterende botanische tuin. Maar oh, wat hadden we het heet. Dat hadden we niet hardop moeten zeggen want die avond begon het te regenen en de dag erna was het druilerig en 10 graden kouder. Omdat we de afgelopen dagen ook nog in de bergen zaten, hebben we ’s nachts zelfs onder een dekbed geslapen! Dat zal even verderop echt niet meer nodig zijn.

We hebben de afgelopen dagen in kleine dorpjes gekampeerd op hele simpele campings of in de bush in Nationale Parken. Je staat dan met maar een paar andere kampeerders midden in de natuur en ziet de mooiste vogels. Ook komen er vaak kleine kangoeroes (swamp wallabies) voorbij.

Vanuit die plekken hebben we schitterende wandelingen gemaakt. Het is hier allemaal regenwoud, hoe verder naar het zuiden hoe minder subtropisch, en we hebben al heel veel mooie watervallen gezien. Op een van de eerste wandelingen had ik na 100 meter al een paar bloedzuigers op mijn benen, Hilda baalt dat ze haar anti-leech sokken is vergeten, maar goed sprayen met Bushman helpt ook en ze zijn in principe ongevaarlijk.

We hebben al een keer een mooie python de weg zien oversteken, we hebben moerasschildpadden gezien en twee keer zaten we op een plek waar de bomen vol hingen met fruitbats. ’s Avonds gaan deze fruit etende vleermuizen (spanbreedte 60-70 cm) massaal op pad (duizenden en duizenden), een heel spektakel.

Zelf eten we trouwens ook veel fruit, hele sappige mango’s, kiwi’s, aardbeien, het aanbod is heel divers.
We gaan nu verder richting Sydney en de Blue Mountains. Toen we daar 7 jaar geleden waren was het slecht weer en erg mistig, we hopen nu mooiere vergezichten te zien.

Dank voor alle reacties en mailtjes.

Oh en Evert, ze hebben hier in een dorpje van 1800 inwoners 1 bakkerij maar wel 2 bottleshops, ik heb zo het gevoel dat ik hier niet de enige ben die van een biertje houdt !!

Léanne, we hebben de camera nog niet heel veel uitgeprobeerd, de mooie zonsondergangen moeten nog komen.

Veel liefs,

Hilda en Frank

• 05 Februari 2018 - 08:40

Durk:

mooie foto's en gaat daar goed zoo te zien
    groetjes heit

• 05 Februari 2018 - 08:50

Mieke:

Wat een mooie foto's. Rare beestjes zijn die fruitbats. Heerlijk dat we weer mee mogen genieten. En dat we veel van het regenwoud kunnen zien is toch prachtig. Ik ben benieuwd hoe het in de Blue Mountains zal zijn met het weer. Veel succes en hele fijne reis verder.
    Groetjes
    Mieke en Louis

• 05 Februari 2018 - 10:02

Paula:

Mooie foto's .
    Leuk om mee te reizen en erg leuk om de kangoeroe op de foto te zien.

Groetjes Paula

• 05 Februari 2018 - 15:40

Petra:

Efkes in berichtsje ut in kald Fryslan. Wat leuk om sa mei te genieten fan jim avontoer. Op nei de Flying Doctors en McLeod daughters :) Heel folle plesier yn e waarmte, wy helje de reedens al foarsichtig ut it fet. Groetsjes fan Petra

• 05 Februari 2018 - 20:14

Geartsje:

zo mooi weer, geniet ze.

• 06 Februari 2018 - 18:44

Rob:

Gaaf hoor!
    Wel leuk om te zien dat daar ook dodaars leven.
    Mooie foto's van de fruitbats. We kijken uit naar de volgende serie, geniet lekker!

Ps hoe bevalt de kijker?

Rob en Sandra

• 07 Februari 2018 - 09:36

RonaldvT:

Het ziet er weer prachtig uit!
    De foto's geven ons ook een beetje vakantiegevoel