Kruger NP - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu Kruger NP - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

Kruger NP

Door: Frank en Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Graskop

Hoi Allemaal,

We hebben de afgelopen week doorgebracht in het Kruger National park. Wat ongelooflijk fantastisch was dat en weer met pijn in ons hart hebben we dit park moeten verlaten. We zijn begonnen in het noorden van het park waar we op een camping stonden met uitzicht op een waterhole, een watertje waar we 's avonds buffalo's, olifanten en zelfs een hyena langs zagen komen om te drinken.

Met zonsopgang (5.30 uur) stonden we elke dag op en verlieten dan al snel weer de camping om vervolgens een hele dag rond te rijden en beesten te spotten. Zo nu en dan waren er plekken waar je de auto uit mocht om ergens wat te picknicken. Niet altijd zonder risico met die bavianen maar ons hebben ze gelukkig met rust gelaten.

We hebben zoveel gezien, het is niet te beschrijven, de foto's zeggen meer dan woorden.

Het was toen we aankwamen niet druk dus inderdaad leek reserveren vooraf niet nodig. Helaas is het deze week schoolvakantie en was het vanaf donderdagavond vreselijk druk overal. Het was dus heel moeilijk om nog een kampeer plek te krijgen. We hebben daarom ook 2 nachten in een bungalow gezeten, ook wel luxe hoor.

Op dit moment zitten we in Graskop bij de Blyde River Canyon, die gaan we morgen ontdekken. Het ziet er nu al veelbelovend uit. Het is groen, zo anders dan in Kruger.

Tot het volgende bericht, heel veel groetjes Frank en Hilda

De buffels renden inderdaad achter onze pick-up aan waar wij achterop zaten, een veilige positie dus, we zijn er nog.

• 06 Oktober 2014 - 18:30

Geartsje:

Weer helemaal geweldig.anders weet ik niet wat te zeggen.(y)

• 06 Oktober 2014 - 18:57

Mieke:

Wat heerlijk dat jullie zoveel moois kunnen zien. Midden in de wildernis ! Geweldig leuk om weer mee te mogen genieten.
    We wensen je nog een aantal hele mooie dagen.
    Groetjes Mieke en Louis

• 06 Oktober 2014 - 19:04

Marjolein En Evert:

Die bavianen zijn lastig / gevaarlijk ?? Want ? Ken alleen de bavianen in AMS - oost

• 06 Oktober 2014 - 19:15

Mieke:

Wat een prachtige foto's toch weer. Als ik daar zou zijn zou je alleen maar foto's van bovenaf kunnen krijgen want ik denk dat ik boven in de boom zou zitten van angst!

• 07 Oktober 2014 - 09:41

Annemieke:

Geweldig om te lezen en hele mooie foto's hoor! En je hebt zwemmende olifanten gezien! Geluksvogels. Geniet van de volgende paar dagen!
    Gr Annemieke

• 08 Oktober 2014 - 16:37

Janneke:

Alweer een superreis met voor ons weer heel veel mooie foto's en reisverslagen. Geniet er van!

• 11 Oktober 2014 - 14:31

Simon: