De hitte van Tabasco - Reisverslag uit Villahermosa, Mexico van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu De hitte van Tabasco - Reisverslag uit Villahermosa, Mexico van Hilda Brandenburg Frank van Uden - WaarBenJij.nu

De hitte van Tabasco

Door: Hilda Brandenburg

Blijf op de hoogte en volg Hilda Brandenburg

30 November 2022 | Mexico, Villahermosa

Hoi allemaal,

De afgelopen dagen was het erg heet. Overdag is het 32 graden met een hoge luchtvochtigheid. In de ochtend is het heerlijk om iets te ondernemen maar midden op de dag is het aardig afzien.

Maandagochtend zijn we vertrokken richting Campeche, een stad op de Unesco werelderfgoedlijst beroemd om de prachtige gekleurde huisjes. Onderweg hebben we nog drie tempelcomplexen gezien langs de Puuc route die nauwelijks worden bezocht door toeristen. Het is zo mooi om daar dan helemaal alleen rond te struinen.

Maandagavond en dinsdagochtend hebben we door de prachtige stad Campeche gewandeld. Vervolgens zijn we gaan rijden richting Cuidad del Carmen. Een prachtige route langs de kust.

Mexico is een land met heel veel drempels, geen vluchtheuveltjes zoals bij ons maar enorme bulten waar je echt stapvoets overheen moet of die je zelfs schuin moet nemen omdat anders de onderkant van de auto er tegenaan knalt. De hele tijd moet je goed opletten of je niet een 'drempeltje' mist of juist een gat in het wegdek. 200 km rijden kan dus zomaar 4 uur duren als het niet langer is.

Cuidad del Carmen is een mooie tussenstop, verder niet bijzonder. We hadden een hotel met uitzicht op zee en stad, dat was fijn. Een biertje scoren ging iets minder soepel maar na eventjes zoeken vonden we een gouden plek. Een brouwerij die nu 6 maanden open is. We hebben een proeverij gedaan en hebben er ook heerlijk gegeten. Toch weer leuk.

Vandaag overnachten we in Vilahermosa. Een prettig hotel midden in de stad met een zwembad op het dak waar we aan het eind van de middag lekker verkoeling hebben gezocht.

De echte verkoeling vinden we morgen. We gaan naar San Cristobal de las casas, dat ligt op 2500 meter hoogte en kent overdag temperaturen van 20 graden. San Cristobal ligt in Chiapas, de deelstaat waar veel Indianen nog zeer traditioneel leven. We hopen een paar dorpen te bezoeken.

Groetjes,

Frank en Hilda

• 01 December 2022 - 07:54

Gwen Pieters :

Hoi hoi,

Wat is dit leuk wakker worden en inmiddels ben ik helemaal bij in jullie prachtige reis! Fijn dat jullie nu wat koelte hogerop gaan zoeken. De foto's zien er als altijd prachtig en soms ook heel lekker uit! Geniet lekker verder daar in het mooie Mexico.

Liefs Gwen

• 01 December 2022 - 08:41

Mieke:

Lekker hoor, een beetje hitte hoort erbij.! Maar wat maken jullie weer een prachtige reis en wij genieten mee . mooi dat je ook nog van die rustige tempels hebt gevonden. Veel plezier

• 01 December 2022 - 17:09

Ronald:

Wel lekker om straks de koelte op te zoeken, ook al zal het wel een beetje ijl zijn.

Voor wat betreft de kever (eindelijk een beestje die ik wel herken): een apk'tje zou niet misstaan.

Have Fun!

• 02 December 2022 - 06:57

Rob En San:

Mooi om weer te worden meegenomen in jullie verhaalmet mooie foto's erbij.

Veel plezier in de bergen!

• 02 December 2022 - 16:01

Mirjam V Engelen En Aldert Boer:

Mooi om met jullie mee te reizen. Prachtig!

• 02 December 2022 - 16:38

Paula :

We hebben net wanten en sjaals gekocht. In Nederland nu wel nodig. Geniet van het warme weer:-). Veel plezier

• 02 December 2022 - 22:57

Marjolein En Evert Schouten:

20 graden ........ pfffff . Wat zouden we graag NU te maken hebben met deze barre temperatuur.